3CX anonieme bellers blokkeren

3CX anonieme bellers blokkeren

3CX, hoe u "anonieme" bellers kunt controleren en blokkeren


Als u oproepen van "anonieme"  bellers wilt blokkeren in 3CX, kunt u gebruikmaken van de functie "CallerID Blacklist"  . Vanuit de 3CX-beheerconsole:

  1. Ga naar “Security” > “Blacklisted Numbers”   en klik op “Toevoegen” . 

Inkomende beller-ID moet worden geblokkeerd

  1. In het dialoogvenster “Blacklist”   :
  • Stel het  veld “Incoming caller ID to be blocked” in op de waarde "Anoniem"  of "anoniem" . In dit geval stellen we het veld in op "*nononymous"  om overeen te komen met beide waarden (de * fungeert als een wildcard).  
  • Stel het veld "Beschrijving" in  voor informatieve doeleinden.
  1. Klik op "OK" om op te slaan.

In dit stadium kunt u een inkomende oproep controleren en zou u moeten zien dat de anonieme oproep correct wordt afgewezen. 

Dit is een typische UITNODIGING van een beller wiens nummerherkenning anoniem is:

v: SIP/2.0/UDP 169.11.192.162:5080;branch=z9hG4bK-8b2f242058b3802ce60c00f1db2b8201
f: "Anonymous" <sip:anonymous@
169.193.176.35>;tag=3727603634-668969
t: <sip:1631xxxxxxx@ss.callcentric.com>
i: 40335387-3727603634-668939@msw1.telengy.net
CSeq: 1 INVITE
Max-Forwards: 13
m: <sip:d499d4130a8ff5ed6ed0238096db60f6@
169.11.192.162:5080;transport=udp>
Proxy-Require: privacy
c: application/sdp
l: 268

Soms levert uw telecomprovider het gesprek af met "onbekend"  of een andere tekst in plaats van "anoniem" .  Onderzoek gewoon de inkomende INVITE, met name het veld "Van"  , en u kunt vervolgens uw zwarte lijstregel dienovereenkomstig toevoegen of aanpassen.


    • Related Articles

    • 3CX landen blokkeren, allowed country codes

      In 3CX is het mogelijk om op landen specifiek te filteren. Deze “allowed country codes” gebruikt landnummers en selectieopties om landen wel of niet toe te staan. Deze optie werkt echter alleen voor nummers die met + of 00 beginnen. Onderstaand ...
    • 3CX V20 beheerdershandleiding

      3CX V20 beheerders handleiding Deze handleiding biedt een breed scala aan functionaliteiten. Het totaal van functionaliteiten is niet altijd van toepassing voor jouw centrale. Afhankelijk van kennis en kunde kan deze handleiding gebruikt worden om de ...
    • Easybell Partnerportal handleiding

      Easybell Partnerportal handleiding Per 4 juni 2025 is voor Easybell NL gestart met het partnermodel. Vanaf dat moment kunnen partners zich aanmelden als partner van Easybell. Hiermee krijgen partners de mogelijkheid om de producten en diensten van ...
    • Handleiding Dstny UCaaS SMP Service Management Portal

      Introductie Dstny UCaaS klanten kunnen in de Service Management Portal (SMP) zelf instellingen van o.a. gebruikers, wachtrijen en keuzemenu’s aanpassen. Op deze manier heb je als klant (beperkt) beheer over je eigen centrale en de manier waarop ...
    • Flux Dienstbeschrijving - Telefoonnummers

      Inleiding Cloud Distributie levert via de Flux portal verschillende typen telefoonnummers aan partners. Flux voorziet in zowel nieuwe nummers als het faciliteren van porteringen van andere operators naar het Flux platform. In deze beschrijving zal ...