je hebt via Partner > klanten > orders een 3CX bundel besteld voor je klant. De Email met de inloggegevens heb je ontvangen en nu is het tijd de centrale in bedrijf te stellen.
Stap 1
Ga in de Cloud Distributie portal naar Partner > klanten. En klik achter de betreffende klant op het icoontje DiD's
Controleer daar of het telefoonnummer aan de juiste trunk (SIP/......) gekoppeld is (die ook in de 3CX centrale zit). Zo niet selecteer het nummer en klik op de button toewijzen achter de trunk. (SIP/....)
Stap 2
Login op de 3CX centrale en klik in de linkerkolom op SIP trunk en klik op de SIP trunk zelf. Vul bij DiDs het telefoonnummer van de klant in (31.......)
Klik op het tabje General en controleer onderaan bij Route calls to, of deze naar een Extensie of groep gaat.
Stap 3
Klik in de linkerkolom op Settings en dan op Email. Zet de Mail server op 3CX SMTP Server of kies een eigen Mail server. En vul bij Notifications je eigen mail adres in. (en klik op ok)
Stap 4
Klik in de linkerkolom op Extensions/users en klik op de reeds bestaande extensie. Vul de gegevens aan met mail adres (voor testen eerst je eigen mail), mobiel nummer en vast nummer. (beide als 31.....).
Controleer onder het tabje Option of deze optie niet aangevinkt staat "Disallow use of extension outside the LAN (Remote extensions using Direct SIP or STUN will be blocked)"
Stap 5
Klik in de linkerkolom op Extensions/users en klik op het vierkante blokje voor de extensie (hokje wordt blauw). Klik daarboven op Send welcome mail.
Je ontvangt nu een email, volg op je mobiele telefoon de stappen in de mail en download en configureer zo de 3CX App. Zodra je daarmee klaar bent kan je met de 3CX app bellen en gebeld worden.
Dit waren de eerste 5 stappen om een 3CX PPu centrale in werking te stellen. Nu is het tijd om de wensen van de klant verder op te pakken en de centrale in te richten. Denk daarbij aan:
Om veiligheidsredenen adviseren wij je om het wachtwoord van je PBX te wijzigen. Dit kun je doen door in de PBX in het menu te gaan naar Security, Security Settings en hier het tabblad Admin Credentials te kiezen.
Naast het wijzigen van je wachtwoord adviseren wij ook om het noodnummer 112 in de 3CX PBX in te stellen. Dit doe je door in de PBX in het menu te gaan naar Settings en hier te kiezen voor General settings en dan onderaan de pagina te kiezen voor Emergency Numbers.
We willen je er op wijzen dat je voor uitgaand belverkeer altijd gebruik moet maken van de door ons bijgeleverde SIP trunk. Gebruik van andere SIP trunks voor uitgaand belverkeer is niet toegestaan. |
|
|