Stap 1.
Je kan inloggen met het IP adres van het basis station, standaard username en password admin/admin.
Stap 2.
Geef het Yealink apparaat een reset naar de fabrieksinstellingen, zie afbeelding.
Stap 3.
Log in op de PBX (Centrale) en ga aan de linkerkant naar FSX/DECT en selecteer het juiste apparaat en vul het MAC adres in.
Kies vervolgens bij de Provisioning Method voor Direct SIP (STUN - Remote) en kopieer de link die bij u achter provisioning link staat;
Voorbeeld: https://pbx123456.fluxcloud.eu:5001/provisioning/peviknn6kg/001565F590F9.cfg
Stap 4.
De telefoons moeten nu nog aan extensies worden verbonden. Klik op het tabblad Extensions en wijs de extensies aan een telefoon toe.
Stap 5.
Bij het gebruik van vaste toestellen is het van belang om om de optie Disallow use of extension outside the LAN (Remote extensions using Direct SIP or STUN will be blocked) Uit te schakelen.
Deze optie vindt u terug onder Extensions. Hier dubbelklikt u op de desbetreffende extensie waar de telefoon aan moet worden gekoppeld. Vervolgens gaat u naar het tabblad Options. Hier vindt u onder het kopje Restrictions de optie terug. Deze optie mag worden uitgevinkt.
Stap 6.
Log opnieuw in op het toestel en ga naar Settings > Autoprovisoning. Plak de link bij Server URL en pas vervolgens 2 dingen aan;
- HTTPS naar HTTP
- Poort 5001 naar 5000
Maak hierna het wachtwoord veld leeg en druk op Autoprovision Now. Na afloop zou het toestel zich moeten registreren met de juiste gegevens.