3CX - Wat te doen bij haperende gesprekken / slechte gesprekskwaliteit

3CX - Wat te doen bij haperende gesprekken / slechte gesprekskwaliteit

Indien je een slechte gesprekskwaliteit ervaart op 3CX, kan de volgorde van de codec worden aangepast in de telefooncentrale. Dit dient plaats te vinden op 3 verschillende plaatsen. Log hiervoor op de 3CX Management Omgeving.

Stap 1. Op de Extension (gebruiker)

Klik aan de linkerkant op Extensions en selecteer de gebruiker waar je de codec wilt aanpassen. Klik vervolgens op Edit.

Klik nu aan de bovenkant op Phone Provisioning en selecteer het juiste toestel. Indien het om de smartphone of desktopapplicatie gaat, kies je voor de 3CX Client.

Scroll naar beneden en zet de codecs op de onderstaande (selecteer en klik op Move Up of Move down) volgorde en klik bovenin de pagina op OK.

Selecteer opnieuw de gebruiker en klik op Send Welcome Email. Zodra deze is ontvangen, kan de bijlage worden geopend waardoor het systeem zichzelf opnieuw configureert met de nieuwe instellingen.

Stap 2. Op de SIP-Trunk

Klik aan de linkerkant op SIP Trunks, selecteer de Motto trunk en klik op Edit.

Kies bovenin voor Options en scroll naar beneden. Zet hierbij de codecs in dezelfde volgorde.

 

Stap 3. Op de centrale zelf (PBX)

Klik aan de linkerkant op Settings en vervolgens op PBX (Versie 15) of General (Versie 16). 

 

Zet ook hierbij de codec in de onderstaande volgorde.


 


    • Related Articles

    • 3CX werk uw wachtwoorden bij (HIGH ALERT - Extension insecure)

      Geregeld komen we voorbeelden tegen waarbij extensies of accounts niet veilig genoeg zijn. Een zwakke combinatie van username en wachtwoord kan immers gemakkelijk worden geraden of gehackt, waardoor hackers toegang krijgen tot vertrouwelijke ...
    • Wat is SIP ALG

      Wat is SIP ALG SIP ALG staat voor Application Layer Gateway en is gebruikelijk in de meeste commerciële routers. Het doel is om een aantal van de problemen veroorzaakt door router en firewalls te voorkomen door VoIP-verkeer (pakketten) te inspecteren ...
    • 3CX Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden

      3CX - Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden Het kan voorkomen, met het gebruik van verouderde toestellen of niet juist functionerende netwerkapparatuur, dat de audio verloren gaat bij interne gesprekken of na het doorverbinden. Hiervoor ...
    • 3CX - Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden

      Het kan voorkomen, met het gebruik van verouderde toestellen of niet juist functionerende netwerkapparatuur, dat de audio verloren gaat bij interne gesprekken of na het doorverbinden. Hiervoor heeft 3CX een mogelijke oplossing ingebouwd; PBX Delivers ...
    • Vast Mobiel, Vamo instelling op Router alle gesprekken via PBX mobiele nummer Not Found niet bereikbaar

      In de Cloud Distributie portal kan je de VaMo instelling "Router alle gesprekken via PBX" of "Gebruik VAMO instellngen" selecteren.  Bij het kiezen van die instellingen, is de sim niet meer via het mobiel 06 nummer bereikbaar. "Not Found" Wat dien je ...