Indien je een slechte gesprekskwaliteit ervaart op 3CX, kan de volgorde van de codec worden aangepast in de telefooncentrale. Dit dient plaats te vinden op 3 verschillende plaatsen. Log hiervoor op de 3CX Management Omgeving.
Klik aan de linkerkant op Extensions en selecteer de gebruiker waar je de codec wilt aanpassen. Klik vervolgens op Edit.
Klik nu aan de bovenkant op Phone Provisioning en selecteer het juiste toestel. Indien het om de smartphone of desktopapplicatie gaat, kies je voor de 3CX Client.
Scroll naar beneden en zet de codecs op de onderstaande (selecteer en klik op Move Up of Move down) volgorde en klik bovenin de pagina op OK.
Selecteer opnieuw de gebruiker en klik op Send Welcome Email. Zodra deze is ontvangen, kan de bijlage worden geopend waardoor het systeem zichzelf opnieuw configureert met de nieuwe instellingen.
Klik aan de linkerkant op SIP Trunks, selecteer de Motto trunk en klik op Edit.
Kies bovenin voor Options en scroll naar beneden. Zet hierbij de codecs in dezelfde volgorde.
Klik aan de linkerkant op Settings en vervolgens op PBX (Versie 15) of General (Versie 16).
Zet ook hierbij de codec in de onderstaande volgorde.