3CX werk uw wachtwoorden bij (HIGH ALERT - Extension insecure)
Geregeld komen we voorbeelden tegen waarbij extensies of accounts niet veilig genoeg zijn. Een zwakke combinatie van username en wachtwoord kan immers gemakkelijk worden geraden of gehackt, waardoor hackers toegang krijgen tot vertrouwelijke informatie of accounts en daarmee dure gesprekken kunnen starten of een centrale compleet kunnen ontregelen. Recente versies van 3CX vereist tegenwoordig deze voorwaarden bij het aanmaken van extensies:
Auth ID should be at least 10 characters long with no spaces and contain a lowercase letter, an uppercase letter and a digit
Password should be at least 10 characters long with no spaces and contain a lowercase letter, an uppercase letter and a digit
Centrales met bestaande extensies gebruiken misschien nog combinaties die niet meer van deze tijd zijn en voldoen mogelijk nog niet aan deze extensie vereisten van nu. Dit is te herkennen aan de waarschuwing bij de User extensies:
Hiermee willen we aandringen om uw centrales proactief te controleren en bij soortgelijke extensies en andere locaties waar username en wachtwoorden gevraagd worden de credentials ( auth id + Password) aan te passen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld een password manager en vermijd het hergebruiken van wachtwoorden. Pas daarnaast wachtwoorden geregeld aan.
Verder zijn er verschillende online resources te vinden die een positieve bijdrage leveren aan de beveiliging van uw 3CX centrales. De logica erachter is ook van toepassing op andere telefoonoplossingen.
Buiten de telefooncentrale zelf heeft Flux ook tal van fraude werende opties beschikbaar op de trunk die gebruikt wordt icm met uw telefooncentrales:
- Max aantal gesprekken minimaliseren / aanpassen aan gedrag van de klant (bij losse siptrunk)
- Max gesprekstijd verkorten naar behoefte / gedrag van de klant,
- Ip ristricties, (Bij losse siptrunk)
- Risico bestemmingen blokkeren,
- Bestemmingsblokkades, bijvoorbeeld: Internationaal / Premium.
Resources:
Related Articles
In drie stappen De levering van uw glasvezel aansluiting
De oplevering van uw glasvezelaansluiting staat voor de deur. Dankzij deze aansluiting bent u straks klaar voor de toekomst. Glasvezel is immers de ultieme, moderne verbinding waarmee razendsnelle internetdiensten voor u mogelijk worden. De levering ...
Flux facturatie; Abonnementen toevoegen bij klanten
Flux facturatie; Abonnementen toevoegen bij klanten Binnen Flux heb je de mogelijkheid om zelf abonnementen bij klanten toe te voegen. Deze abonnementen komen dan op de maandelijkse kostenoverzichten en/of facturen van de klant. Ga hiervoor naar ...
3CX Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden
3CX - Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden Het kan voorkomen, met het gebruik van verouderde toestellen of niet juist functionerende netwerkapparatuur, dat de audio verloren gaat bij interne gesprekken of na het doorverbinden. Hiervoor ...
3CX - Wat te doen bij haperende gesprekken / slechte gesprekskwaliteit
Indien je een slechte gesprekskwaliteit ervaart op 3CX, kan de volgorde van de codec worden aangepast in de telefooncentrale. Dit dient plaats te vinden op 3 verschillende plaatsen. Log hiervoor op de 3CX Management Omgeving. Stap 1. Op de Extension ...
3CX - Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden
Het kan voorkomen, met het gebruik van verouderde toestellen of niet juist functionerende netwerkapparatuur, dat de audio verloren gaat bij interne gesprekken of na het doorverbinden. Hiervoor heeft 3CX een mogelijke oplossing ingebouwd; PBX Delivers ...