Easybell NL is een online aanbieder van telefoniediensten. Klanten kunnen zelf via de website en portals producten bestellen en beheren, er komen geen fysieke kantoren of verkopers aan te pas. In de basis starten we ook met een volledig online aanbod zonder hardware zoals (mobiele) toestellen en/of headsets. Deze dienen door de klant zelf gefaciliteerd te worden. Meer informatie over Easybell staat op de website: https://www.easybell.nl/over-ons/
De producten van Easybell zijn gericht op het lagere segment van de MKB-markt (ZZP, 1-2 FTE, small MKB, 2 – 15 FTE)
De doelgroep is op zoek naar een product waarvan de complexiteit niet te hoog is, de instap laagdrempelig & de prijsstelling zeer competitief is t.o.v. andere oplossingen.
Easybell biedt eenvoudige zakelijke telefoniediensten die zelf te bestellen en beheren zijn, direct toegankelijk zijn op alle gangbare platformen (Windows, Mac, iOS, Android), makkelijk te combineren zijn met bestaande internet- en telefonieabonnementen en een simpele en voordelige instap bieden in zakelijke telefonie.
Easybell heeft de mogelijkheid om een bestaande 3CX-telefooncentrale te importeren. Hierbij worden de volgende items overgenomen van de 3CX-omgeving.
3CX | Easybell |
---|---|
3CX-gebruikers | Worden toegevoegd als een directe oproep-extensie. |
3CX-apparaten | Worden toegevoegd als een apparaat, kan daarna verder geconfigureerd worden naar een softphone of bureautoestel. |
3CX-contacten | Contactpersonen worden uit het 3CX-telefoonboek gehaald en geïmporteerd in het Easybell-telefoonboek. |
Voor meer informatie hierover, raadpleeg de handleiding “Importeren bestaande telefooncentrale” in de kennisbank.
Voor bedrijven die klanten willen voorzien van goede diensten en service is CloudPBX van Easybell een online platform dat betrouwbare, eenvoudige en voordelige bedrijfstelefonie biedt aan ondernemers die geen oproep willen missen. Dit maakt het product uniek in de Nederlandse markt.
Wat biedt Easybell?
Cloud PBX: een flexibele online telefooncentrale die altijd bereikbaar is.
Direct online beheer: bestel en regel alles zelf via ons klantportaal.
Eenvoudig schaalbaar: voeg makkelijk gebruikers (“seats”) of functies toe.
Overal bereikbaar: werk op Windows, Mac, iOS en Android – ook zonder vast toestel.
Waarom Easybell?
Scherpe prijzen – vanaf enkele euro’s per maand per seat.
Geen verplichtingen – hardware regel je zelf, wij zorgen voor de telefonie.
Altijd bereikbaar – nooit meer een oproep missen, waar je ook bent.
Volledig online – geen verkopers, geen fysieke winkels, jij houdt de controle.
Betrouwbaar - betrouwbaar en stabiel door het gebruik van Dstny SIP-trunks en nummers.
De aanvraag zal dan in behandeling genomen worden door het Cloud Distributie team.
Easybell heeft verschillende portalen om ondersteuning te bieden aan klanten en partners. Deze portalen zijn publiek bereikbaar.
Het klantenportaal voor Easybell klanten is https://my.easybell.com/nl. Deze portal geeft de klant de mogelijkheid om zelf producten en diensten te beheren, zoals:
Klantgegevens zoals facturatie, adres, contact
Cloud PBX (telefooncentrale)
Trunks & nummers
Toekomstige diensten
Tijdens het bestelproces heeft de klant de mogelijkheid om een login aan te maken voor my.easybell.
URL: https://partner.easybell.nl
De partnerportal voor Easybell partners. In deze portal kunnen partners voor klanten Easybell producten bestellen en beheren waar nodig.
Aanmaken klanten
Bestellen diensten
Inzage Commissie (nog niet beschikbaar)
Toegang tot my.easybell klanten
Beheer klant Cloud PBX (telefooncentrale), trunks & nummers
Toegang tot de portal wordt beheerd en verleend door Easybell Nederland. Voor meer informatie zie de Partnerportal handleiding in de Kennisbank.
Toepassing | onversleuteld | versleuteld |
---|---|---|
Cloud PBX | 5060 (UDP of TCP) | 5061 (TLS) |
Onze registrars ondersteunen de versleuteling van zowel signalering (SIP) als mediagegevens (RTP) volgens de huidige standaarden - via TLS (Transport Layer Security) en SRTP (Secure Real-Time Transport Protocol).
Vereisten:
Het eindapparaat moet TLS en SRTP ondersteunen.
Beide protocollen moeten zijn ingesteld op het apparaat.
Belangrijk: De Easybell app ondersteunt momenteel geen encryptie.
De volgende referentie-instellingen geven de beste resultaten voor de meeste apparaten. Het is echter mogelijk dat andere instellingen beter werken voor het gebruikte apparaat.
Easybell biedt geen ondersteuning op handmatig geconfigureerde apparaten.
STUN-server | Deactiveer |
Uitgaande proxy-modus | Automatisch |
Timer verstreken | 3600 (min. 600) |
SIP max. doorsturen | 70 |
De volgende referentie-instellingen geven de beste resultaten voor de meeste apparaten. Het is echter mogelijk dat andere instellingen beter werken voor uw installatie.
De aanduiding kan verschillen voor je apparaat. Neem bij twijfel contact op met de fabrikant.
SIP-contact | RFC3840 aanbevolen |
DTMF via SIP INFO | Deactiveren |
DTMF | Outband (RFC2833) of Inband |
Jitterbuffer (JB Min) | 20-30 De waarde mag alleen worden gewijzigd in dringende gevallen en moet altijd gebaseerd zijn op de lijn. |
We raden aan de volgende codec-sequentie te gebruiken:
G.711A (PCMA) | |
G.711U (PCMU) | |
G.722 |
Hosts: webrtc.easybell.de, webrtc2.easybell.de
Voor een goede overdracht van RTP moeten poorten 10.000 tot 50.000 (UDP) worden vrijgeven,
Als een kleiner bereik noodzakelijk is, kan de volgende tabel gebruikt worden:
Easybell-app: 4998 (UDP) & 4998, 5000, 4210, 4280 (TCP)
Cloud PBX (automatische configuratie van eindtoestellen (ACS)): 443 (HTTPS)
Loadbalancing en multi-WAN-functies | uitschakelen | Om veiligheidsredenen moeten RTP- en SIP-pakketten altijd vanaf hetzelfde openbare IP-adres worden verzonden. |
SIP-ALG in de router | Deactiveren | |
RTCP | inschakelen | RTCP wordt ondersteund door Easybell. |
RTP Keepalive | activeren | Keepalive-berichten worden geactiveerd en voorkomen time-outs tijdens langere periodes van inactiviteit. |
Een seat is een combinatie van zowel een extensie (van een gebruiker) of belgroep (routering generiek nummer) & een apparaat (device).
Extensies en belgroepen mogen samen het totaal aantal seats niet overschrijden.
Bij 10 seats kunnen er 10 extensies en 10 apparaten worden toegevoegd.
Voor meer informatie over het configureren van de Cloud PBX, raadpleeg de Cloud PBX handleiding in de kennisbank.
Easybell gebruikt extensies om een Cloud PBX te programmeren. Extensies kunnen voor diverse doeleinden worden ingezet en gekoppeld worden aan apparaten. De volgende type extensies zijn beschikbaar;
Type extensie | Omschrijving |
---|---|
Directe oproep | Een extensie waar een oproep direct op wordt aangeboden. Gebruik deze extensies voor het aanmaken van gebruikers. |
Conferentie | Maak een conferentieruimte, dit nummer kan samen met een pincode gebeld worden om een conferentie op te zetten. |
Fax | Fax-2-mail; faxes verstuurd aan dit nummer worden omgezet en per e-mail verstuurd aan de opgegeven adressen. |
Wachtrij | Wachtrijen bieden de mogelijkheid om oproepen sequentieel aan te bieden, te voorzien van wachtmuziek en eventueel te herrouteren bij een (te) lange wachttijd. |
Keuzemenu | Keuzemenu’s bieden de optie om een audiobestand af te spelen en gemaakte keuzes middels toets 0 tot en met 9 te routeren naar andere extensies. |
Call Flow | Met de Call Flow Creator kunnen complexe routeringen gemaakt worden. Voor meer informatie hierover, raadpleeg de Call Flow Creator Handleiding in de Kennisbank. |
Easybell kan gebruikers via Microsoft Entra importeren. Bij deze import worden nieuwe gebruikers aangemaakt, bestaande gebruikers gewijzigd en gebruikers verwijderd. Deze import kan gebruikt worden om snel een Cloud PBX in te richten.
Voor meer informatie raadpleeg de Handleiding Entra import in de Kennisbank.
Easybell ondersteunt een aantal apparaten waar oproepen op aangeboden kunnen worden.
Type apparaat | Omschrijving |
---|---|
IP-telefoon / VoIP-ATA | Een IP-telefoon kan worden toegevoegd om oproepen op aan te nemen en mee te plaatsen. Toestellen kunnen op 2 manieren toegevoegd worden:
Voor meer informatie, zie het hoofdstuk Apparaatconfiguratie. |
Extern apparaat | Schakel de oproep door naar een extern telefoonnummer. |
Easybell App | Met Easybell telefonie-app bel en ontvang je gesprekken rechtstreeks vanaf de computer en/of smartphone, volledig geïntegreerd met bestaande telefoonnummers. De app is beschikbaar voor:
|
Google Play Easybell app | |
Apple App store Easybell app | |
Snom M400/M700/M900 DECT-basisstation | De ondersteuning voor Snom DECT-basisstations biedt betrouwbare draadloze telefonie voor kantooromgevingen, met ondersteuning voor meerdere handsets. |
Autoprovisioning via de ACS-server maakt het mogelijk om bureautoestellen centraal te configureren en beheren. Nieuwe of vervangende toestellen halen bij de eerste aansluiting automatisch hun accountgegevens, firmware en instellingen op.
Apparaten die momenteel automatisch kunnen worden geconfigureerd met de Cloud PBX:
Gigaset: Maxwell Basic, Maxwell 2, Maxwell 3 en Maxwell 4
Snom: 7xx/8xx/Dxxx Series (vanaf firmwareversie 7.x)
Yealink: T-5x Series, T-4xP/S Series (vanaf firmwareversie X.85.X)
De Yealink G-serie telefoons (T4xG) kunnen niet auto-provisioned worden. De firmware versie X.85.X (of hoger) die nodig is voor de Yealink auto-provisioning servers is niet vrijgegeven voor de apparaten, aangezien de fabrikant de status "End of Life" heeft ingesteld.
Handmatige configuratie zoals beschreven wordt niet ondersteund door Easybell.
Let op: bij gebruik van automatische provisioning worden alle eerdere instellingen op de betreffende IP-telefoon overschreven.
De Easybell Cloud PBX heeft de volgende gegevens nodig voor de automatische apparaatconfiguratie.
Fabrikant: Selecteer de fabrikant van de IP-telefoon in het dropdownmenu. Als de fabrikant niet in de lijst staat, biedt Easybell nog geen automatische configuratiemogelijkheid voor deze fabrikant.
Model: Gebruik het dropdownmenu om het model te selecteren. Als het model niet in de lijst staat, biedt Easybell voor dit model nog geen optie voor automatische configuratie.
MAC-adres: Voer hier het MAC-adres in van het telefoontoestel.
Opmerking voor Yealink-apparaten met WLAN (bijv. T54W, T57W, enz.):
Deze apparaten verzenden altijd het LAN MAC-adres voor identificatie, zelfs als ze via WLAN worden gebruikt. Voer daarom altijd het LAN MAC-adres in bij de apparaatgegevens.
Als extra beveiliging kan extra authenticatie toegevoegd worden. De volgende authenticatiemogelijkheden zijn beschikbaar;
Authenticatie via gebruikersnaam/wachtwoord
Wanneer een IP-telefoon voor de eerste keer herstart, wordt op het display van de telefoon gevraagd naar de gebruikersnaam en het wachtwoord. Dit verwijst naar de ACS-aanmeldgegevens, deze gegevens staan in de Cloud PBX. De invoer is alleen nodig de eerste keer dat de telefoon herstart na een reset.
Het wachtwoord moet uit minimaal 8 cijfers bestaan. Gebruik geen eenvoudige wachtwoorden zoals 12345678, 00000000, etc.
Easybell Nederland is niet verantwoordelijk voor frauduleus gebruik.
Authenticatie via vertrouwd IP
Gebruik een vertrouwd IP als een extra beveiliging bij het automatisch instellen van eindapparaten. Het aanmelden bij de provisioningserver en daarmee de automatische configuratie is dan alleen mogelijk als het apparaat zich bij het (opnieuw) opstarten in het opgegeven IP-bereik bevindt.
Het is mogelijk een of meer IP-adressen op te geven waarvan het aanmelden is toegestaan.
Onderstaande opties zijn optioneel en kunnen naar wens ingericht worden.
Softkeys kunnen worden toegewezen als speed-dialoptie.
Naam: Naam van de softkey. Deze verschijnt op het scherm van de telefoon.
Functie: Wijs een functie toe aan de toets met behulp van het vervolgkeuzemenu. Er kan gekozen worden tussen bezetlampenveld en snelkiezen.
Telefoonnummer/snelkiezen: Gebruik het vervolgkeuzemenu om een van de extensies te selecteren die al zijn opgeslagen in de Cloud PBX of voer de snelkiescode handmatig in.
Easybell kan het dataverkeer van dit toestel coderen. Dit versleutelt zowel de metadata (TLS) als de gespreksgegevens (SIP).
Contacten die zijn opgeslagen in de Cloud PBX laden op de Snom- en Yealink-telefoons met behulp van de automatische configuratie.
Bij gebruik van Snom-telefoons worden contacten met meerdere telefoonnummers voor elk telefoonnummer weergegeven als een individueel contact.
De overgedragen contacten op de telefoon staan:
Yealink: Druk eerst op de knop “Menu“, selecteer dan “Phonebook“ en vervolgens “External Phonebook“. Selecteer vervolgens “Cloud Phonebook“.
Snom: De overgedragen contacten bevinden zich direct op de knop “Telefoonboek“.
Contacten bijwerken
Om wijzigingen in de contacten in de Cloud PBX over te brengen naar telefoons, dienen deze opnieuw opgestart te worden nadat wijzigingen zijn opgeslagen.
Het uploaden van contacten uitschakelen
Schakel het selectievakje "Contacten naar de telefoon overdragen" uit en sla de instellingen op.
Reset de telefoon naar de fabrieksinstellingen.
Bij de volgende herstart worden de instellingen teruggezet naar het apparaat zonder dat de contacten worden geladen.
Het apparaat is nu klaar om de instellingen van de Cloud PBX te accepteren. Hiervoor moeten de ACS-aanmeldgegevens ingevoerd worden na het opnieuw opstarten van het apparaat. De telefoon zal zich dan verifiëren bij de ACS-server en automatisch de configuratie downloaden en toepassen.
Let op! De toegangsgegevens van de telefoon worden tijdens de automatische provisioning overschreven met de ACS-toegangsgegevens. Voor Yealink-toestellen verandert alleen het wachtwoord, maar de inlognaam blijft hetzelfde (standaard "admin"). Het ingestelde wachtwoord is terug te vinden in de Cloud PBX.
Mocht een apparaat niet ondersteund worden voor automatische provisioning, dan kan dit apparaat handmatig geconfigureerd worden.
Het handmatig configureren van een toestel vraagt geavanceerde kennis van het SIP-protocol en het betreffende toestel.
Easybell biedt geen ondersteuning op toestellen die handmatig geconfigureerd zijn.
Gegevens voor handmatige configuratie, te vinden in de Easybell-portal.
Selecteer “Handmatig“ bij “Hoe wilt u het eindapparaat configureren?“ om de instellingen voor automatische configuratie weer te geven.
Type | Omschrijving |
---|---|
SIP-registrar | De SIP-server waar de REGISTER naartoe gestuurd wordt |
SIP-gebruikersnaam | De gebruikersnaam horende bij het SIP-account |
SIP-wachtwoord | Het wachtwoord behorende bij het SIP-account |
De prijslijst van Easybell NL zijn te vinden op de website: Prijslijst Nederland | easybell
De tarieven voor internationale gesprekken staan hier: https://www.easybell.nl/prijslijst/internationale-bestemmingen/
Verkeer wordt per minuut (60/60) getarifeerd.
Nieuwe nummers
Nieuwe telefoonnummers zijn bestelbaar in de my.easybell.com-portal.
Ga naar Mijn producten en kies het tabblad Telefoonnummers
Klik op Voeg nieuw telefoonnummer toe
Maak een keuze voor het gewenste type nummer en het adres dat bij het nummer hoort en wijs deze toe aan de Cloud PBX verbinding.
Het is mogelijk om losse telefoonnummers, 10-blokken en 100-blokken te bestellen. Regionale nummers kunnen enkel geleverd worden op een selecteerbare locatie in de my.easybell-portal.
Nieuwe nummers worden toegevoegd aan de operatorcode van Dstny: MOTT
Nummerporteringen via Easybell zijn mogelijk via het formulier op de Easybell website: https://www.easybell.nl/nummerbehoud/
Nummers worden geporteerd naar de operatorcode MOTT.
Bellen met Easybell is onderhevig aan de volgende voorwaarde:
Onbeperkt bellen is bedoeld voor normaal zakelijk gebruik naar Nederlandse vaste (regionale & 085/088-nummer) en mobiele (06-nummers)
Onbeperkt bellen wordt afgenomen per kanaal; voor alle kanalen.
Onbeperkt bellen bevat een Fair-use-Policy van 2000 minuten.
Overige bestemmingen (inclusief, maar niet beperkt tot 0800, 0900 en internationaal verkeer) worden achteraf in rekening gebracht.
Meer informatie over de Fair-use-policy is te vinden op de Easybell prijslijst.
Easybell staat toe abonnementen op elk gewenst moment te downgraden of upgraden. Extra toegevoegde seats onmiddellijk gebruiken.
Er zijn twee verschillende abonnementswijzigingen mogelijk binnen de Cloud PBX:
Het aantal eindtoestellen en extensies. Houd er rekening mee dat de Cloud PBX-Basic maximaal 5 extensies en 5 eindtoestellen (= 5 seats) omvat. De Classic- en Pro-versies ondersteunen momenteel 600 seats.
Het aanbod van functies/versie van de Cloud PBX ("Basic", "Classic" of "Pro")
Abonnementswijzigingen in de Cloud PBX zijn altijd gratis.
Als de seatgrootte van de Cloud PBX gewijzigd moet worden, is het voldoende om meer extensies + eindtoestellen aan te maken dan zijn inbegrepen in het huidige abonnement. Het aantal seats wordt dan automatisch verhoogd. Let op: dit neemt een verhoging in kosten met zich mee.
Het is ook niet mogelijk om meer extensies en toestellen toe te voegen aan de Basic Cloud PBX, omdat de gratis versie van de Cloud PBX beperkt is tot vijf seats. Als het aantal seats van de Basic versie onvoldoende is, wijzig dan eerst het abonnement naar Classic of Pro.
Houd er rekening mee dat bij overschakelen van de Classic of Pro Cloud PBX naar de Basic versie, alle configuratie van de Cloud PBX verloren gaat. Deze kunnen niet worden hersteld.
Om te downgraden van een Pro- naar Classic-versie zijn een aantal vereisten van toepassing:
Vereisten voor het overschakelen van de Pro-versie naar Classic
Verwijder eerst alle Pro-functies uit je installatie.
Verwijder alle type "Call Flow" extensies.
Verwijder alle type eindapparaat ingesteld op "App / Desktop".
Vereisten voor het overschakelen van de Pro- of Classic-versie naar de Basic-versie
Bij overstap naar de gratis Basic-versie, wordt de Cloud PBX eenmalig volledig gereset. Aangezien de Basic-versie maximaal 5 eindtoestellen en 5 extensies kan hebben, moet de Cloud PBX opnieuw ingericht worden. Het verwijderen van de configuratie is niet ongedaan te maken.
Hieronder staat uitgelegd hoe een abonnement voor de Cloud PBX gewijzigd wordt.
Open het klantenportaal en klik op Beheer je Cloud PBX.
Klik in het overzicht van de Cloud PBX op het dropdownmenu "Meer" aan de rechterkant en open vervolgens de “Geavanceerde instellingen”.
Onderaan de geavanceerde instellingen staat "Tariefswijzigen".
Klik op "Tarief aanpassen".
Hier kan de versie van de Cloud PBX aangepast worden, evenals het aantal seats. Verwijder bij een downgrade van het aantal seats eerst het aantal seats uit de Cloud PBX terug tot het gewenste nieuwe aantal seats.
Selecteer de versie van de Cloud PBX.
De wijziging wordt direct bevestigd bij klikken op "Boek nu".
Extra toegevoegde seats zijn direct te gebruiken en worden naar rato verrekend over de huidige maand. Bij een downgrade worden kosten niet naar rato gecrediteerd en wordt het tarief voor de wijziging de gehele huidige maand in rekening gebracht.
Op alle Easybell-diensten, -producten en documenten zijn de Algemene Voorwaarde van toepassing. De Algemene Voorwaarde zijn te vinden op: https://www.easybell.nl/algemene-voorwaarden/
De facturatie vindt maandelijks plaats en wordt gedaan via Easybell GMBH. Tijdens het bestellen kan een SEPA-machtiging gegeven worden. Betaalverzoeken worden middels een SEPA-request-to-pay vervolgens geïncasseerd.
Het contactformulier op de Easybell website kan ook gebruikt worden: https://www.easybell.nl/contactpagina/
Documentatie van Easybell staat op twee plekken;
Eindklantdocumentatie staat op de Easybell website: https://www.easybell.nl/help/
Partnerdocumentatie staat op de Kennisbank, enkel bereikbaar via Flux.
Voor Easybell is de gebruikelijke escalatiematrix van toepassing. Deze is te vinden in de Kennisbank.