Cloud Distributie biedt de @Work (powered by Odido) propositie aan met facturatie vanuit Flux. Onze zakelijke abonnementen van @Work zijn leverbaar vanaf 3 GB tot Unlimited data. Profiteer nu van dit commercieel interessante mobiele abonnementen.
Belangrijke USP’s voor jullie als Partners
- Zeer aantrekkelijk en concurrent aanbod van mobiele abonnementen
- Optioneel 5G ondersteuning, standaard bij Unlimited abonnementen
- One-stop-shop synergie met andere dienstverlening van Cloud Distributie
- Facturatie rechtstreeks vanuit FLUX
- Meeste bekroonde mobiele netwerk van Nederland
- Flexibele abonnementen, 1 en 2 jarig en zelfs per maand is mogelijk
- Onbeperkt bellen binnen de EU, zelfs Zwitserland en de VS vallen hier binnen
- In de nabije toekomst een unieke Vast-Mobiel integratie met Dstny Ucaas
De abonnementen, kies je bundel,
Zie voor de actuele @Work acties en prijzen de
site van Odido. Tenzij anders vermeldt nemen wij deze altijd 1 op 1 over.
Buiten bundel kosten/buitenland
Kijk voor de meest actuele tarieven naar de tarievenlijsten van Odido. Deze zijn publiekelijk toegankelijk. Als er gebruik wordt gemaakt van een netwerk in een ander land dan Nederland, wordt de term roaming gebruikt. Om te kunnen internetten in het buitenland, dien je de optie 'dataroaming' aan te zetten bij de instelling op de mobiele telefoon. Odido stuurt standaard een SMS-je als je 80% of 100% van je data verbruikt hebt.
Tip; mocht de gebruiker willen weten wat de tarieven zijn in het land waar die persoon op dat moment is, dan kan hij een SMS-je sturen naar 5545 met in de tekst 'PRIJS LAND', bijvoorbeeld PRIJS SPANJE om de tarieven voor dat land te ontvangen.
De zones van Odido zijn via de volgende link te vinden. Op diezelfde webpagina kan je de Travel&Surf tijdelijke bundels vinden voor het buitenland.
In landen waar geen 4G beschikbaar is, wordt automatisch overgeschakeld naar lokale 3G of 2G netwerken.
Technische specificaties
- De maximaal geraamde internetsnelheid is 225 Mbps down- en 65 Mbps uploadsnelheid.
- Als de data in de bundel op is, dan is er de mogelijkheid om met een lagere snelheid te kunnen internetten. De snelheid is dan drastisch verlaagd naar 64 Kbps (1000 Kbps = 1 Mbps).
- Een Unlimited bundel is standaard beperkt op 10GB per dag. Indien dat totaal verbruikt is, dan dient er kosteloos data bij besteld te worden via de T-Mobile App, My T-Mobile of beheer. Dit gaat telkens met 2GB en kan kosteloos herhaald worden.
- Gebruik van internet wordt per 1 KB verrekend.
- Verbruik in de VS en Europa tot 35GB (of 70GB bij Unlimited plus)
Facturatie
Facturatie wordt vanuit FLUX verstuurd naar de partner. Wij nemen daarin 1-op-1 de informatie over die wij in de factuur krijgen vanuit T-Mobile. De eerste factuur kan wat vreemd overkomen door:
- Eenmalige aansluitkosten (let op de lopende actie's)
- Afwijkend bundeltarief. Als je midden in een lopende maand het abonnement afsluit, dan worden de resterende dagen in rekening gebracht. De maand erop zal het bundelbedrag wel overeenkomen met het tarief waar het voor afgenomen is.
- De factuurperiode loopt van de 25ste tot en met de 24ste van de maand erna.
De bovengenoemde 3 zaken worden sowieso in rekening gebracht bij de eerste factuur.
Eventueel kan er nog een extra post op de eerst factuur terechtkomen en dat is:
- Buiten bundel verbruik of opties
De maanden erna bestaat de factuur uit het vaste bedrag voor de bundel die is gekoppeld aan het 06-nummer en het verbruik en extra opties buiten de bundel
ALGEMEEN
TARIEVEN
Tarieven zijn 1-op-1 gebaseerd op de eindgebruikers tarieven die Odido via zijn directe kanaal hanteert. Voorafgaand elke maand of voor het verstrijken van een netwerkactie worden de nieuwe tarieven gecommuniceerd naar Product Management. Product Management zal tijdig de wijzigingen aankondigen.
De partner is vrij om te bepalen welke tarieven hij voor zijn eindgebruikers rekent. Wij adviseren om de tarieven te hanteren die T-Mobile in haar netwerkacties hanteert. De partner is aanvullend dan ook volledig vrij in het bepalen van campagnes/acties e.d. richting zijn klanten.
PARTNER INKOOP
De partnerinkoop is een kortingspercentage op de eindklantprijzen die worden gecommuniceerd. De standaard partnerkorting is voor alle partners gelijk, neem
contact met ons op voor de partnerkorting. Voor specials of individuele afspraken, neem dan vooral contact op met je partnermanager. De korting geldt:
- Voor de hele base hetzelfde percentage.
- Alleen op de bundels (dus niet op activatiekosten, buiten bundel verbruik en add-ons)
NETWERKACTIES
Odido maakt veel gebruik van netwerkacties. Van deze acties kan Cloud Distributie gebruik maken en die worden door Product Management vertaald naar bruikbare acties voor Cloud Distributie partners. De meest belangrijke voorwaarde is dat aanvragen ingediend dienen te worden, voordat de actie verstrijkt. Er kan dus niet met terugwerkende kracht gebruik worden gemaakt van een actie. Houd hier rekening mee in je communicatie.
AANVRAGEN
Als een aanvraag in Flux is ingeschoten, dan is de contracttermijn bindend. Annuleren is dan nog wel mogelijk, maar daar zitten een aantal voorwaarden aan. Anders dient de partner/ klant het contract af te kopen. De belangrijkste voorwaarden:
- Tot 2 maanden na de aanvraag kan een order nog geannuleerd worden. Het abonnement moet dan nog niet geactiveerd zijn!
- Opzeggingen worden handmatig verwerkt. Houdt hier rekening mee bij last-minute annuleringen.
- Bij Nummerbehoud geldt dat er geen eind- of wensdatum opgegeven kan worden die later dan 6 maanden na inleg van de aanvraag plaatsvindt. Een orderdesk medewerker van Cloud Distributie zal de aanvraag dan afwijzen. Odido doet dat anders ook. Als het namelijk de 6 maanden overstijgt, dan zal Odido het tijdelijke nummer na 6 maanden automatisch activeren en dus ook factureren.
- Een nummerportering kan uitgesteld worden (houd dan wel rekening met de 6 maanden voorwaarde in bovenstaande bullet). Odido garandeert dat tot uiterlijk 48 uur voor ingang van de initiële portering, de datum wijziging doorgevoerd kan worden. De 48 uur geldt op werkdagen.
MUTATIES
Een groot voordeel van een Odido abonnement is dat je binnen de contracttermijn niet alleen op, maar ook af kan schalen.
Mutaties dienen: in het Odido Beheer systeem doorgevoerd worden of; in de mobiele My Odido applicatie door de gebruiker (functies voor de gebruiker kunnen uitgezet worden in het Odido Beheer systeem door de partner) Mutaties worden in de eerstvolgende factuur meegenomen.
SIM-KAARTEN
Het wordt aanbevolen om bij de partner standaard SIM-kaarten op voorraad te hebben om snel abonnementen te kunnen leveren. Onze orderdesk zal de verspreiding van de kaarten op zich nemen. Een belangrijk gegeven is dat SIM-kaarten voorzien zijn van een datum waarna de kaart verstrijkt. Als een aanvraag ingediend wordt met een SIM-kaart waarvan de datum van verstrijken vóór de activatiedatum van het abonnement ligt, dan kan de SIM-kaart gewoon gebruikt worden. Partners kunnen bij de orderdesk van Cloud Distributie (nieuwe) SIM-kaarten aanvragen.
OPZEGGINGEN
Bij Cloud Distributie geldt een opzegtermijn van 1 maand (na de bestelde contractperiode van 1, 12 of 24 maanden), wat inhoudt dat vanaf het moment dat een abonnement opgezegd wordt 30 dagen later het abonnement ook daadwerkelijk opgeheven is en er niet meer gefactureerd wordt.
Opzeggen kan uiteraard ook voor het verstrijken van het abonnement, maar dan geldt dat het restant van het verschuldigde bedrag tot het einde van het contract in afkoopvorm gefactureerd zal worden.
MISBRUIK ABONNEMENTEN
Door Odido is het alleen toegestaan om de SIM-kaarten in persoonlijke devices te gebruiken, zoals een mobiele telefoon, tablet of een autosysteem. Het mag niet worden gebruikt in 4G/5G (backup) router toepassingen. Odido heeft voor dat soort gebruik technisch belemmeringen ingericht. Verificatiedoeleinden, zoals sms’jes versturen voor MFA