Dstny UCaaS
Dstny is een toonaangevende Europese speler als het gaat om Telecom dienstverlening en het in de markt zetten van innovatieve dienstverlening voor de
zakelijke markt. Naast het aanbod van stabiele diensten via FLUX komt daar met
directe ingang een nieuwe dienst bij; namelijk Dstny UCaaS (met als basis Telepo).
Door de overname van de in Zweden gevestigde bedrijven Telepo en Soluno in 2021 werd Dstny de nummer 1 in Europese cloud communicatie oplossingen voor MKB bedrijven en service providers. Hierdoor behoren ze tot de grootste spelers ter wereld, met een omzet van €170m en 2 miljoen gebruikers.
Telepo is vrij lastig te configureren, Dstny heeft met UCaaS een frontend gemaakt om dit makkelijker te maken. Bij Dstny UCaaS staat
gebruiksgemak voorop, zowel het configureren door partners als het gebruik door
eindgebruikers.
Technische beschrijving
Dstny UCaaS bestaat uit verschillende componenten. Deze dienstbeschrijving zal
deze componenten en de werking hier van gedetailleerd toelichten.
Business Communications
Elke eindklant krijgt zijn eigen Dstny UCaaS omgeving in een multi-tenant
omgeving.
Als partner kan jij al jouw klanten beheren vanuit één overzichtelijke
beheeromgeving. De telefooncentrale software wordt door Dstny in een eigen
datacenter gehost. De hosting is redundant uitgevoerd in verschillende datacentra
om platformredundantie te bieden. Dstny draagt zorg voor de basisbeveiliging van
haar platform. Het is eigen verantwoordelijkheid om sterke wachtwoorden te
gebruiken voor gebruikers en vaste telefoons om misbruik te voorkomen.
Hosting Features
De UCaas Hosted platform is inclusief de volgende licenties
ACD Basic
De functionaliteit van ACD Basic wordt in het hoofstuk onder Customer
Engagement in detail besproken.
Group Inbox
De Group Inbox is een voicemail dat gedeeld kan worden onder verschillende
gebruikers.
Wanneer een gebruiker toegang heeft tot een Group Inbox krijgt de gebruiker
twee opties; beluister nog niet eerder afgespeelde voicemailberichten of beluister
al reeds beluisterde berichten.
IVR
Via IVR is een menustructuur te creëren voor inkomende oproepen. Deze
menustructuur is naar wens in te richten. De IVR logica gebruikt een voiceprompt.
Door het intoetsen van een cijfer (via DTMF) wordt het juiste gekoppelde nummer
gekozen.
Gebruikerslicenties
Je kan bij Dstny UCaaS kiezen voor twee verschillende gebruikerslicenties. Deze
gebruikerslicenties bevatten verschillende features. Afhankelijk van het gebruik
van jouw klant kies je de licentie die bij je past. Het is mogelijk om verschillende
gebruikerslicenties te combineren binnen één klantomgeving
De volgende user addons zijn beschikbaar voor de volgende gebruikerlicenties.
Overige addon licenties zijn organisatie licenties en niet afhankelijk van een
gebruikerlicentie.
Gebruikersfeatures
Basic user
Een basis gebruiker binnen Dstny UCaaS biedt sterke en rijke features waarbij
Mobile First voorop staat.
Standard user
Een standard user licentie maakt gebruik van alle features van de Basic user
licentie plus alle features die in bovenstaand vergelijk zijn gemaakt. Bovenop deze
features kan je gebruik maken van de volgende extra functionaliteiten
Softphone
De Softphone maakt het mogelijk om gesprekken op te zetten en te ontvangen.
Het enige dat je nodig hebt is een computer die toegang heeft tot Internet en
waar de Softphone applicatie op is geïnstalleerd. Naast de basisfunctionaliteit kan
je via deze applicatie:
• Doorverbinden
• Zoeken in bedrijfstelefoonboek
• Status aanpassen
• Samenwerken en chat
ConnectMe (in ontwikkeling)
Met ConnectMe faciliteert Dstny UCaas een webapplicatie die toegankelijk is via
een webbrowser. Deze zal op termijn als vervanger worden ingezet voor de
huidige softclient. De huidige functionaliteiten van deze webapp zijn op dit
moment van schrijven zeer beperkt. Deze webapplicatie is in ontwikkeling en zal
de komende periode fors qua functionaliteit worden uitgebreid tot een volwaardig
alternatief voor de Softclient.
ConnectMe is gebaseerd op de bewezen technologie WebRTC (Web Real Time
Communication) en kan worden gebruikt op vrijwel elke computer met een
moderne internet browser. Deze webapp werkt direct en altijd. Via SSO (Single
Sign On) biedt ConnectMe een fijne gebruikerservaring.
ConnectMe is zó gebouwd dat het twee belangrijke gebruikersbehoeften
samenbrengt, namelijk een gebruikersportal als communicatiesoftware.
Mobile app
De mobiele app biedt iOS en Android gebruikers de mogelijkheid om contacten in
het bedrijfstelefoonboek te zoeken, je status te wijzigen, bellen en inkomende
gesprekken te beantwoorden, doorverbinden, het versturen van SMS berichten,
chatten met collega’s en nog veel meer uitgebreide toepassingen. Je hebt zelfs de
mogelijkheid om via de app in en uit te loggen op queues en je kan de statussen
van andere gebruikers binnen je organisatie inzien.
Vast-Mobiel integratie
Dstny is een unieke samenwerking met Odido aangegaan voor de Dstny UCaaS
propositie. Dit betekent dat gebruikers met het mobiele netwerk van T-Mobile de
volledige vrijheid geboden wordt om overal bereikbaar te zijn. Deze dienst heet
Vast-mobiel integratie (VaMo).
Functionaliteiten VaMo:
• Landelijke dekking met het betrouwbare
netwerk van Odido
• Volledig geïntegreerde VaMo dienst met
native dialer
• Unlimited Bellen en verschillende data
proposities
• Elke UCaaS User met VAMO & T-Mobile belt
met alle UCaaS devices via het mobiele
abonnement en de bijbehorende bundels en
tarieven.
Business Analytics
In Dstny UCaaS zit een rijke set aan analytics en rapportage features ingebouwd.
Deze zullen in dit hoofdstuk verder in detail worden besproken.
Analytics Basic
Basisrapportages zijn gratis en standaard inbegrepen. Basis rapportages zijn
eenvoudig en op basis van voor gedefinieerde templates die data van basis
communicatie rapporteert.
Analytics premium
Premium rapportages bevatten meer features en extra data vergeleken met de
basis rapportagefunctionaliteit. Ze bevatten ook de mogelijkheid om gebruikers te
groeperen en om data te vergelijken. De inhoud en de rapportage zijn naar wens
aanpasbaar.
Wanneer je Analytics premium afneemt, neem je dit af voor de alle gebruikers van
de betreffende organisatie.
Analytics Wallboard
Analytics Wallboard is onderdeel
van de Analytics premium
licentie. Wallboards worden
gebruikt om KPI’s van bedrijven of
afdelingen te kunnen delen op
bijvoorbeeld een extern scherm.
Customer Engagement
ACD Basic
Via een ACD (Automatic Call Distribution) is het mogelijk om meerdere gebruikers
in een groep te plaatsen. Inkomende gesprekken worden dan bij alle ingelogde
gebruikers van deze groep aangeboden. Het systeem voorziet verschillende
schema’s om inkomende gesprekken te routeren.
ACD Premium
ACD premium biedt de organisatie de mogelijkheid om op een meer uitgebreide
manier gebruik te maken van een ACD.
Hieronder de verschillen in functionaliteit tussen de ACD Basic en -Premium:
ACD Supervisor
Een ACD Supervisor heeft controle over de toegewezen ACD groepen en de
gebruikers in deze groep. Een ACD supervisor heeft de mogelijkheid om het aantal
wachtende in de ACD te zien, het aantal vrije gebruikers en of de gebruiker is
ingelogd in de wachtrij. Als supervisor kan je gebruikers ook weer aan de wachtrij
toevoegen of juist uit de wachtrij halen.
Daarnaast heb je als Supervisor toegang tot statistieken van de wachtrij waar jij
controle over hebt. Informatie die je hier uit kan halen is:
• Gemiddelde wachttijd in de wachtrij
• Aantal niet opgenomen gesprekken
• Aantal afgehandelde gesprekken
• Huidig aantal gesprekken in de wachtrij
• Hoe lang heeft het laatste gesprek in de wachtrij gezeten
• Welk gesprek heeft het langste in de wachtrij gezeten
• Aantal ingelogde agenten in de wachtrij
• Aantal beschikbare agenten in de wachtrij
Premium Intrusion (binnenkort beschikbaar)
Als leidinggevende heb je de mogelijkheid (indien geactiveerd) om te participeren
in gesprekken van collega’s in een team. Daarnaast kan een leidinggevende het
gesprek beëindigen, doorverbinden, in de wacht zetten.
Wanneer een leidinggevende meeluistert hoor je een pieptoon.
Het is niet mogelijk om gesprekken mee te luisteren die al worden meegeluisterd
door iemand anders of wanneer een ad-hoc conference is opgezet door een
gebruiker. Premium Intrusion is enkel mogelijk wanneer een gebruiker ook ACD
Supervisor is.
Business Integrations
Teams Connect
Teams Connect app is een app waarmee je Teams integreert met Dstny UCaaS. Add-on die beschikbaar is als een extra laag bovenop je Microsoft Teams client.
Deze app vult de standaard Microsoft Teams functionaliteit aan en integreert
Dstny UCaaS in de Teams Client.
Teams Connect komt met een App die door de organisatie wordt gemanaged en
gedistribueerd die je als gebruiker kan vastmaken aan je Teams menu.
Teams Telephony
Bovenop bovenstaande app waarmee je o.a. status kan syncen tussen Microsoft
Teams en Dstny UCaaS, is het mogelijk om een volwaardige integratie te realiseren waarbij het mogelijk is om oproepen te plaatsen en te ontvangen via
Microsoft Teams.
Met deze dienst kan je vanuit Microsoft via de geïntegreerde numpad gesprekken
opzetten en aannemen. Via Microsoft Teams Admin center dienen
telefoonnummers aan gebruikers te worden gekoppeld en call routeringen te
worden ingesteld.
Let op: Deze dienst is gebaseerd op Direct Routing. Om van deze dienst gebruik
te kunnen maken dient de eindklant voor elke gebruiker een Microsoft Teams
Phone Standard licentie aan te schaffen.
CRM Integratie (VoIPcube)
Door Dstny UCaaS te integreren met je CRM- & ERP systeem, heb je ineens al je
klantgegevens in je telefooncentrale én andersom. Dat betekent dat je bij een
inkomend gesprek meteen in beeld krijgt wat je al van je klant weet.
Functionaliteiten VoIPcube:
• Bel met éen klik vanuit je CRM- of ERP systeem
• Inkomende gesprekken worden direct herkend, zo kun je gepersonaliseerd
de telefoon opnemen
• Verhoog de productiviteit, efficiëntie en geef net dat beetje extra service
waar klanten blij van worden
• CRM- & ERP integratie is voordelig: de aanschaf- en installatiekosten zijn
laag en je betaalt per gebruiker
Microsoft 365 integratie
Verbindt UCaaS met Exchange/Microsoft 365 (Azure) agenda waardoor afspraken
zichtbaar worden in de Softphone.
Dstny UCaaS Hardware IP Toestellen
Om compatibiliteit van hardware te borgen heeft Dstny een Partner alliance
programma opgestart waaraan hardware leveranciers aan kunnen deelnemen.
Mobile First
Dstny UCaaS biedt een uitstekende Mobile First ervaring. De strategie van Dstny
is dan ook om je mobiele telefoon als primair communicatie device in te zetten.
Wil je als gebruiker bellen via de Softclient dan raden we aan om headsets te
gebruiken. Voor traditionele gebruikers bieden we ondersteuning aan op diverse
telefoontoestellen
Dstny UCaaS Headsets
Er zijn diverse headsets beschikbaar die goed werken in combinatie met Dstny
UCaaS. Het aannemen van gesprekken vind plaats via de client
(webclient/softclient/mobiele client). Wanneer draadloze headsets zijn
gecertificeerd bieden ze ook ondersteuning voor call pickup functionaliteit. Dit
betekent dat via de headset gesprekken kunnen worden aangenomen, ophangen
en worden geweigerd.
Dstny UCaaS Compatible headsets:
o Jabra Evolve 2 65 (Jabra Direct software benodigd)
o Yealink BH72 Wireless Bluetooth Headset
o Yealink WH6 Series DECT Wireless Headsets
o Yealink UH3x Wired USB Headsets
Dstny UCaaS Telefoontoestellen
Dstny ondersteunt autoprovisioning van de volgende vaste telefoontoestellen
voor UCaaS. Dstny adviseert het gebruik van Yealink telefoons.
Onderstaande tabel toont comptabiliteit met 3th party telefoons en DECT
oplossingen voor UCaaS.
Dstny UCaaS Third Party telefoontoestellen
Dstny UCaaS biedt de mogelijkheid om op basis van Best Effort ook Third Party
toestellen aan te sluiten. De provisioning van deze toestellen dient op de Dstny
UCaaS back-end te gebeuren. Hiervoor moet je een ticket in te dienen waarbij de
volgende informatie is benodigd:
Welke extensie (gebruiker) deze third party SIP actief dient te krijgen.
Als reactie op het ticket ontvang je een SIP gebruikersnaam en wachtwoord. Belangrijk om te weten dat dit enkel mogelijk is voor hardware dat gebruik maakt
van TLS 1.2 (of hoger).
Call recording, internet en sip trunk
Call Recording
Basic
Persoonlijke gespreksopname maakt gebruik van een soort voicemail box. Elke
gebruiker krijgt 50MB opslagcapaciteit. Indien deze opslagcapaciteit vol is krijgt
de gebruiker hierover een melding per e-mail.
Opgenomen gesprekken zijn te beluisteren via de Softphone en Mobile App. Om
de mailbox op te schonen dienen deze bestanden te worden verwijderd.
Opgenomen gesprekken worden ook per e-mail verstuurd (.wav) dus worden op
deze manier altijd bewaard.
Cloud Distributie Internet
Om kwaliteitsgarantie te kunnen bieden op spraak is een Cloud Distributie
internetverbinding
aan te raden met voldoende down- en uploadsnelheid. Indien gewenst is
internet/voice verkeer te scheiden door gebruik te maken van extra voice PPPoEsessie of een aparte VLAN voor zakelijk glasvezel.
SIP-Trunk
Dstny UCaaS wordt altijd inclusief SIP-Trunk geleverd. Via FLUX dien je zelf een
nummerportering dan wel aanvraag voor nieuwe nummers te starten. Nadat dit
verzoek is afgerond kunnen de nummers aan de Dstny UCaaS SIP-Trunk worden
gekoppeld.
Pay As You Go (SIP-TRUNK)
In de basis wordt Dstny UCaaS geleverd in combinatie met een SIP-Trunk met Pay
As You Go. Hierbij betaal je enkel voor het daadwerkelijke verbruik. Kosten
worden afgerekend tegen de geldende tarieven.
Onbeperkt bellen (Odido @Work)
Cloud Distributie biedt ook onbeperkt bellen (nationaal én internationaal) aan binnen Dstny UCaaS
door een zakelijk Odido @Work abonnement te koppelen aan een gebruiker. Naast vele andere
VastMobiel Integratie voordelen zijn via deze manier alle gesprekken via het Odido netwerk en zijn belkosten afgedekt, ook bij een eventueel vast toestel. Hierop zijn voorwaarden van toepassing.
Deze zijn te vinden in de
Odido @Work dienstbeschrijving te vinden.
Met deze propositie kan je matchen en mixen. Dit betekent dat je een deel van de
gebruikers met
Odido @Work onbeperkt kan laten bellen. Overige gebruikers
betalen het afgesproken tarief.