Dienstenbeschrijving Dstny UCaaS

Dienstenbeschrijving Dstny UCaaS

Dstny UCaaS

Dstny is een toonaangevende Europese speler als het gaat om Telecom dienstverlening en het in de markt zetten van innovatieve dienstverlening voor de zakelijke markt. Naast het aanbod van stabiele diensten via FLUX komt daar met directe ingang een nieuwe dienst bij; namelijk Dstny UCaaS (met als basis Telepo).

Door de overname van de in Zweden gevestigde bedrijven Telepo en Soluno in 2021 werd Dstny de nummer 1 in Europese cloud communicatie oplossingen voor MKB bedrijven en service providers. Hierdoor behoren ze tot de grootste spelers ter wereld, met een omzet van €170m en 2 miljoen gebruikers.

Telepo is vrij lastig te configureren, Dstny heeft met UCaaS een frontend gemaakt om dit makkelijker te maken. Bij Dstny UCaaS staat gebruiksgemak voorop, zowel het configureren door partners als het gebruik door eindgebruikers.

Technische beschrijving 

Dstny UCaaS bestaat uit verschillende componenten. Deze dienstbeschrijving zal deze componenten en de werking hier van gedetailleerd toelichten. 

Business Communications 

UCaaS Hosted platform 

Elke eindklant krijgt zijn eigen Dstny UCaaS omgeving in een multi-tenant omgeving. Als partner kan jij al jouw klanten beheren vanuit één overzichtelijke beheeromgeving. De telefooncentrale software wordt door Dstny in een eigen datacenter gehost. De hosting is redundant uitgevoerd in verschillende datacentra om platformredundantie te bieden. Dstny draagt zorg voor de basisbeveiliging van haar platform. Het is eigen verantwoordelijkheid om sterke wachtwoorden te gebruiken voor gebruikers en vaste telefoons om misbruik te voorkomen. 

Hosting Features

De UCaas Hosted platform is inclusief de volgende licenties



ACD Basic

De functionaliteit van ACD Basic wordt in het hoofstuk onder Customer Engagement in detail besproken.

Group Inbox

De Group Inbox is een voicemail dat gedeeld kan worden onder verschillende gebruikers. Wanneer een gebruiker toegang heeft tot een Group Inbox krijgt de gebruiker twee opties; beluister nog niet eerder afgespeelde voicemailberichten of beluister al reeds beluisterde berichten.

IVR

Via IVR is een menustructuur te creëren voor inkomende oproepen. Deze menustructuur is naar wens in te richten. De IVR logica gebruikt een voiceprompt. Door het intoetsen van een cijfer (via DTMF) wordt het juiste gekoppelde nummer gekozen.

Gebruikerslicenties

Je kan bij Dstny UCaaS kiezen voor twee verschillende gebruikerslicenties. Deze gebruikerslicenties bevatten verschillende features. Afhankelijk van het gebruik van jouw klant kies je de licentie die bij je past. Het is mogelijk om verschillende gebruikerslicenties te combineren binnen één klantomgeving



De volgende user addons zijn beschikbaar voor de volgende gebruikerlicenties. Overige addon licenties zijn organisatie licenties en niet afhankelijk van een gebruikerlicentie.



Gebruikersfeatures

Basic user

Een basis gebruiker binnen Dstny UCaaS biedt sterke en rijke features waarbij Mobile First voorop staat.





Standard user

Een standard user licentie maakt gebruik van alle features van de Basic user licentie plus alle features die in bovenstaand vergelijk zijn gemaakt. Bovenop deze features kan je gebruik maken van de volgende extra functionaliteiten




Softphone

De Softphone maakt het mogelijk om gesprekken op te zetten en te ontvangen. Het enige dat je nodig hebt is een computer die toegang heeft tot Internet en waar de Softphone applicatie op is geïnstalleerd. Naast de basisfunctionaliteit kan je via deze applicatie:
• Doorverbinden
• Zoeken in bedrijfstelefoonboek
• Status aanpassen
• Samenwerken en chat




ConnectMe (in ontwikkeling)

Met ConnectMe faciliteert Dstny UCaas een webapplicatie die toegankelijk is via een webbrowser. Deze zal op termijn als vervanger worden ingezet voor de huidige softclient. De huidige functionaliteiten van deze webapp zijn op dit moment van schrijven zeer beperkt. Deze webapplicatie is in ontwikkeling en zal de komende periode fors qua functionaliteit worden uitgebreid tot een volwaardig alternatief voor de Softclient. ConnectMe is gebaseerd op de bewezen technologie WebRTC (Web Real Time Communication) en kan worden gebruikt op vrijwel elke computer met een moderne internet browser. Deze webapp werkt direct en altijd. Via SSO (Single Sign On) biedt ConnectMe een fijne gebruikerservaring. 


ConnectMe is zó gebouwd dat het twee belangrijke gebruikersbehoeften samenbrengt, namelijk een gebruikersportal als communicatiesoftware. 





Mobile app


De mobiele app biedt iOS en Android gebruikers de mogelijkheid om contacten in het bedrijfstelefoonboek te zoeken, je status te wijzigen, bellen en inkomende gesprekken te beantwoorden, doorverbinden, het versturen van SMS berichten, chatten met collega’s en nog veel meer uitgebreide toepassingen. Je hebt zelfs de mogelijkheid om via de app in en uit te loggen op queues en je kan de statussen van andere gebruikers binnen je organisatie inzien. 





Vast-Mobiel integratie

Dstny is een unieke samenwerking met Odido aangegaan voor de Dstny UCaaS propositie. Dit betekent dat gebruikers met het mobiele netwerk van T-Mobile de volledige vrijheid geboden wordt om overal bereikbaar te zijn. Deze dienst heet Vast-mobiel integratie (VaMo).

Functionaliteiten VaMo:

• Landelijke dekking met het betrouwbare netwerk van Odido
• Volledig geïntegreerde VaMo dienst met native dialer
• Unlimited Bellen en verschillende data proposities
• Elke UCaaS User met VAMO & T-Mobile belt met alle UCaaS devices via het mobiele abonnement en de bijbehorende bundels en tarieven.

Odido @Work hanteert voorwaarden voor het gebruik van onbeperkt bellen. Raadpleeg hiervoor de Odido @Work dienstbeschrijving

Business Analytics

In Dstny UCaaS zit een rijke set aan analytics en rapportage features ingebouwd. Deze zullen in dit hoofdstuk verder in detail worden besproken.

Analytics Basic

Basisrapportages zijn gratis en standaard inbegrepen. Basis rapportages zijn eenvoudig en op basis van voor gedefinieerde templates die data van basis communicatie rapporteert.

Analytics premium

Premium rapportages bevatten meer features en extra data vergeleken met de basis rapportagefunctionaliteit. Ze bevatten ook de mogelijkheid om gebruikers te groeperen en om data te vergelijken. De inhoud en de rapportage zijn naar wens aanpasbaar. Wanneer je Analytics premium afneemt, neem je dit af voor de alle gebruikers van de betreffende organisatie. 




Analytics Wallboard

Analytics Wallboard is onderdeel van de Analytics premium licentie. Wallboards worden gebruikt om KPI’s van bedrijven of afdelingen te kunnen delen op bijvoorbeeld een extern scherm.





Customer Engagement

ACD Basic

Via een ACD (Automatic Call Distribution) is het mogelijk om meerdere gebruikers in een groep te plaatsen. Inkomende gesprekken worden dan bij alle ingelogde gebruikers van deze groep aangeboden. Het systeem voorziet verschillende schema’s om inkomende gesprekken te routeren.

ACD Premium

ACD premium biedt de organisatie de mogelijkheid om op een meer uitgebreide manier gebruik te maken van een ACD. Hieronder de verschillen in functionaliteit tussen de ACD Basic en -Premium:




ACD Supervisor

Een ACD Supervisor heeft controle over de toegewezen ACD groepen en de gebruikers in deze groep. Een ACD supervisor heeft de mogelijkheid om het aantal wachtende in de ACD te zien, het aantal vrije gebruikers en of de gebruiker is ingelogd in de wachtrij. Als supervisor kan je gebruikers ook weer aan de wachtrij toevoegen of juist uit de wachtrij halen. 

Daarnaast heb je als Supervisor toegang tot statistieken van de wachtrij waar jij controle over hebt. Informatie die je hier uit kan halen is:

• Gemiddelde wachttijd in de wachtrij
• Aantal niet opgenomen gesprekken
• Aantal afgehandelde gesprekken
• Huidig aantal gesprekken in de wachtrij
• Hoe lang heeft het laatste gesprek in de wachtrij gezeten
• Welk gesprek heeft het langste in de wachtrij gezeten
• Aantal ingelogde agenten in de wachtrij
• Aantal beschikbare agenten in de wachtrij

Premium Intrusion (binnenkort beschikbaar)

Als leidinggevende heb je de mogelijkheid (indien geactiveerd) om te participeren in gesprekken van collega’s in een team. Daarnaast kan een leidinggevende het gesprek beëindigen, doorverbinden, in de wacht zetten. Wanneer een leidinggevende meeluistert hoor je een pieptoon. Het is niet mogelijk om gesprekken mee te luisteren die al worden meegeluisterd door iemand anders of wanneer een ad-hoc conference is opgezet door een gebruiker. Premium Intrusion is enkel mogelijk wanneer een gebruiker ook ACD Supervisor is.



Business Integrations

Teams Connect

Teams Connect app is een app waarmee je Teams integreert met Dstny UCaaS. Add-on die beschikbaar is als een extra laag bovenop je Microsoft Teams client. Deze app vult de standaard Microsoft Teams functionaliteit aan en integreert Dstny UCaaS in de Teams Client. Teams Connect komt met een App die door de organisatie wordt gemanaged en gedistribueerd die je als gebruiker kan vastmaken aan je Teams menu.



Teams Telephony

Bovenop bovenstaande app waarmee je o.a. status kan syncen tussen Microsoft Teams en Dstny UCaaS, is het mogelijk om een volwaardige integratie te realiseren waarbij het mogelijk is om oproepen te plaatsen en te ontvangen via Microsoft Teams. Met deze dienst kan je vanuit Microsoft via de geïntegreerde numpad gesprekken opzetten en aannemen. Via Microsoft Teams Admin center dienen telefoonnummers aan gebruikers te worden gekoppeld en call routeringen te worden ingesteld. Let op: Deze dienst is gebaseerd op Direct Routing. Om van deze dienst gebruik te kunnen maken dient de eindklant voor elke gebruiker een Microsoft Teams Phone Standard licentie aan te schaffen.



CRM Integratie (VoIPcube)

Door Dstny UCaaS te integreren met je CRM- & ERP systeem, heb je ineens al je klantgegevens in je telefooncentrale én andersom. Dat betekent dat je bij een inkomend gesprek meteen in beeld krijgt wat je al van je klant weet. Functionaliteiten VoIPcube: • Bel met éen klik vanuit je CRM- of ERP systeem • Inkomende gesprekken worden direct herkend, zo kun je gepersonaliseerd de telefoon opnemen • Verhoog de productiviteit, efficiëntie en geef net dat beetje extra service waar klanten blij van worden • CRM- & ERP integratie is voordelig: de aanschaf- en installatiekosten zijn laag en je betaalt per gebruiker



Microsoft 365 integratie

Verbindt UCaaS met Exchange/Microsoft 365 (Azure) agenda waardoor afspraken zichtbaar worden in de Softphone. 

Dstny UCaaS Hardware IP Toestellen

Om compatibiliteit van hardware te borgen heeft Dstny een Partner alliance programma opgestart waaraan hardware leveranciers aan kunnen deelnemen. 



Mobile First

Dstny UCaaS biedt een uitstekende Mobile First ervaring. De strategie van Dstny is dan ook om je mobiele telefoon als primair communicatie device in te zetten. Wil je als gebruiker bellen via de Softclient dan raden we aan om headsets te gebruiken. Voor traditionele gebruikers bieden we ondersteuning aan op diverse telefoontoestellen

Dstny UCaaS Headsets

Er zijn diverse headsets beschikbaar die goed werken in combinatie met Dstny UCaaS. Het aannemen van gesprekken vind plaats via de client (webclient/softclient/mobiele client). Wanneer draadloze headsets zijn gecertificeerd bieden ze ook ondersteuning voor call pickup functionaliteit. Dit betekent dat via de headset gesprekken kunnen worden aangenomen, ophangen en worden geweigerd. 

Dstny UCaaS Compatible headsets:

o Jabra Evolve 2 65 (Jabra Direct software benodigd)
o Yealink BH72 Wireless Bluetooth Headset
o Yealink WH6 Series DECT Wireless Headsets
o Yealink UH3x Wired USB Headsets 

Dstny UCaaS Telefoontoestellen

Dstny ondersteunt autoprovisioning van de volgende vaste telefoontoestellen voor UCaaS. Dstny adviseert het gebruik van Yealink telefoons.



Onderstaande tabel toont comptabiliteit met 3th party telefoons en DECT oplossingen voor UCaaS.




Dstny UCaaS Third Party telefoontoestellen

Dstny UCaaS biedt de mogelijkheid om op basis van Best Effort ook Third Party toestellen aan te sluiten. De provisioning van deze toestellen dient op de Dstny UCaaS back-end te gebeuren. Hiervoor moet je een ticket in te dienen waarbij de volgende informatie is benodigd: Welke extensie (gebruiker) deze third party SIP actief dient te krijgen. Als reactie op het ticket ontvang je een SIP gebruikersnaam en wachtwoord.  Belangrijk om te weten dat dit enkel mogelijk is voor hardware dat gebruik maakt van TLS 1.2 (of hoger).

Call recording, internet en sip trunk

Call Recording

Basic Persoonlijke gespreksopname maakt gebruik van een soort voicemail box. Elke gebruiker krijgt 50MB opslagcapaciteit. Indien deze opslagcapaciteit vol is krijgt de gebruiker hierover een melding per e-mail. Opgenomen gesprekken zijn te beluisteren via de Softphone en Mobile App. Om de mailbox op te schonen dienen deze bestanden te worden verwijderd. Opgenomen gesprekken worden ook per e-mail verstuurd (.wav) dus worden op deze manier altijd bewaard.

Cloud Distributie Internet

Om kwaliteitsgarantie te kunnen bieden op spraak is een Cloud Distributie internetverbinding aan te raden met voldoende down- en uploadsnelheid. Indien gewenst is internet/voice verkeer te scheiden door gebruik te maken van extra voice PPPoEsessie of een aparte VLAN voor zakelijk glasvezel.

SIP-Trunk

Dstny UCaaS wordt altijd inclusief SIP-Trunk geleverd. Via FLUX dien je zelf een nummerportering dan wel aanvraag voor nieuwe nummers te starten. Nadat dit verzoek is afgerond kunnen de nummers aan de Dstny UCaaS SIP-Trunk worden gekoppeld.

Pay As You Go (SIP-TRUNK)

In de basis wordt Dstny UCaaS geleverd in combinatie met een SIP-Trunk met Pay As You Go. Hierbij betaal je enkel voor het daadwerkelijke verbruik. Kosten worden afgerekend tegen de geldende tarieven.

Onbeperkt bellen (Odido @Work)

Cloud Distributie biedt ook onbeperkt bellen (nationaal én internationaal) aan binnen Dstny UCaaS door een zakelijk Odido @Work abonnement te koppelen aan een gebruiker. Naast vele andere VastMobiel Integratie voordelen zijn via deze manier alle gesprekken via het Odido netwerk en zijn belkosten afgedekt, ook bij een eventueel vast toestel. Hierop zijn voorwaarden van toepassing. Deze zijn te vinden in de Odido @Work dienstbeschrijving te vinden. 

Met deze propositie kan je matchen en mixen. Dit betekent dat je een deel van de gebruikers met Odido @Work onbeperkt kan laten bellen. Overige gebruikers betalen het afgesproken tarief.




    • Related Articles

    • Dstny UCaaS brochure

      De laatste Dstny UCaaS brochure kunt u vinden in de bijlage.
    • Dstny UCaaS handleiding

      Dstny UCaaS handleiding DiD nummers koppelen aan UCaaS trunk Stap 1 is het koppelen van nummers aan de UCaaS trunk. Ga daarvoor naar Partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon DiDs. Hier kan je nummers selecteren en toewijzen ...
    • Inloggen op Dstny UCaaS Analytics

      Dstny UCaaS Analytics Met release 1.3 van het Service Management portal (SMP) is ook analytics live gegaan in productie. Bezoek: https://analytics.dstny.nl/ en klik login via Dstny: Hiermee log je in met de bestaande credentials voor Ucaas. ...
    • Dstny UCaaS een IP Toestel aanmelden provisionen

      Dstny Ucaas ondersteunt momenteel SNOM en Yealink toestellen, deze merken hebben beide een RPS-service waar de toestellen zich aanmelden en vervolgens worden verwezen naar het Dstny Ucaas platform op basis van het MAC adres. 1. Klik links in het menu ...
    • Dstny UCaaS SMP (Service Management Portal)

      Service Management Portal Zodra je de certificering hebt doorlopen ontvang je een admin account van de Service Management Portal (SMP). Zie hoofdstuk bestellen hoe dit proces precies verloopt. De SMP is een provisioning portal waarin de ...