Gigaset N300 of N510 direct op trunk instellen configureren

Gigaset N300 of N510 direct op trunk instellen configureren

Gigaset N300 of N510 direct op trunk instellen configureren


Om een Gigaset N300/N510 te configureren op een Motto trunk kunt u onderstaande handleiding gebruiken. De gebruikersinterface van de N300 ten opzichte van de N510 verschilt nagenoeg niet en kan dus voor beide type toestellen gebruikt worden.

Stap 2 | Inloggen op het basisstation

Log in op het basisstation. Dit doet u door te surfen naar het IP-adres van het apparaat. Deze is te achterhalen door op de zilver/blauwe knop op het apparaat te drukken. Alle gekoppelde toestellen gaan dan rinkelen en geven het IP-adres weer in het display. Doorgaans lijkt dit IP-adres op het volgende maar kan altijd anders zijn:

192.168.1.8

Stap 3 | Toevoegen gebruikers aan basisstation

Eenmaal aangemeld navigeren we middels het menu aan de linker-zijde naar "Telephony" > "Connections"

In dit scherm voegen we per gebruiker 1 lijn toe. Dit doe je door achter de gebruiker op de "Edit"-knop te klikken.

LET OP: Op de N510 word een maximum van 6 handsets maar 4 gelijktijdige gesprekken ondersteund. Voor de N300 is dat 6 handsets maar 2 gelijktijdige gesprekken.

Stap 4 | Benodigde gegevens ophalen

Om verbinding te kunnen maken met de trunk dienen een aantal gegevens in de N300/N510 geplaatst te worden.

De benodigde gegevens zijn als volgt: (gebruik eigen trunk nummer en wachtwoord!)



Stap 5 | Aanpassen SIP trunk setting

Ga in de Cloud Distributie FLUX portal naar partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon van Apparaten.
Klik op het trunk nummer en bewerken.

- vink Device is a trunk (Enable DID) uit




Ga naar onder en klik op opslaan.

Je kan nu bellen.

Stap 6 | Toewijzen lijnen aan handsets

Als alle voip-accounts zijn ingesteld op het basisstation is het tijd om de voip-accounts aan de handsets toe te wijzen. Hiervoor navigeren we in het toestel naar "Telephony" > "Number Assignment"

Eenmaal in dit nieuwe scherm zie je alle reeds aangesloten handsets op het basisstation. Deze worden aangeduid met INT1, INT2, etc.


Verander hier de volgende velden:

Naam: Zet hier het kiesnummer van de gebruiker die je aan de handset wil toewijzen, dit komt dan ook in het display van de handset te staan.

Vervolgens zie je alle reeds aangemaakte voip-accounts terug. Zorg dan ook dat voor iedere handset het juiste voip-account is toegewezen. Als het goed is lijkt de configuratie van je N300/N510 op bovenstaande foto.

Als dit is gelukt klik je tot slot onderaan de pagina nog op "Opslaan". Je bent dan nu helemaal klaar om je N300/N510 te gebruiken



    • Related Articles

    • 3CX FREE FLux SIP trunk instellen

      1. Meld u aan op de 3CX FREE 2. Navigeer naar de beheerdersconsole Klik op Adminvanuit het dashboard. 3. SelecteerVoice & chat Klik op het Voice & chattabblad. 4. Klik op+ Add Trunk Klik op de knop. 5. Selecteer Destiny Flux als uw SIP Trunk-provider ...
    • 3CX - Gigaset N300 / N510 instellen op 3CX (Versie 16)

      3CX - Gigaset N300 / N510 instellen op 3CX (Versie 16) Om een Gigaset N300/N510 te configureren op uw 3CX centrale voor versie 16 kunt u onderstaande handleiding gebruiken. De gebruikersinterface van de N300 ten opzichte van de N510 verschilt ...
    • Motto - Dstny trunk en FreePBX

      Hierbij wat documentatie voor het instellen voor onze trunks op FreePBX PEER Details: host=sip.mottovoip.nl username=##TRUNK-ID## secret=##PASSWORD## type=peer qualify=yes insecure=invite,port fromuser=##TRUNK-ID## USER CONTEXT; secret= ##PASSWORD## ...
    • Voicemail instellen of inspreken op Motto trunk callflow

      Bij de Callflow op de trunk kan je instellen dat deze naar de Voicemail gaat. Wat zijn de functionaliteiten van de voicemail op de trunks, en hoe kom je daarbij om in te spreken e.d.? Ga naar Partner > klanten en klik op het icoon Apparaten  Klik dan ...
    • Dsntny UCaaS Teams Telephony instellen

      Tussen Teams Telephony en Call2Teams zitten geen verschillen zolang deze gebruikt wordt i.c.m. UCaaS. In de bijlage staat een document hoe je de users kunt instellen bij Teams Telephony.