Hoe maak je een nummerplan
Het nummerplan in een telefooncentrale is een belangrijk hulpmiddel om een goede bereikbaarheid van een organisatie te realiseren. Er zijn verschillende soorten telefoonverkeer. Sommige bellers willen iets weten van de organisatie, zonder dat het hun iets uitmaakt wie die informatie verstrekt. Andere bellers willen persé één bepaalde persoon spreken. Het nummerplan van de telefooncentrale is vervolgens een afspiegeling van dit beleid.
Hieronder kan je een opsomming vinden van de belangrijkste punten in een nummerplan.
- wat is/zijn uw hoofdnummer(s)?
- wat zijn de binnen-/buiten-werktijd-tijden?
- wat hoort de beller binnen werktijd?
- is een telefonisch keuzemenu (Auto Attendant) nodig/wenselijk?
- maw: welke route volgt het gesprek?
- welke toestellen, smartphone appś of computer apps moeten overgaan en bij wie?
- en bij geen gehoor?
- wat hoort de beller buiten werktijd?
- en bij geen gehoor?
- wat gebeurt er ’s weekends/bij feestdagen? - is er een inspreekmogelijkheid (voicemail)?
- door wie wordt de voicemail beluisterd?
- per e-mail of op één of meer telefoons?
- welk nummer is zichtbaar bij uitbellen, hoofdnummer of iedereen een apart nummer?
Related Articles
Xelion - Keuzemenu
Onderstaande vind je de stappen om zelf een nieuwe keuzemenu aan te maken en/of de keuzes en bericht aan te passen. 1. Nieuw keuzemenu maken Log in op de beheer portaal en volg de stappen in de video om een nieuwe keuzemenu aan te maken 2. ...
Dienstbeschrijving Xelion
Dienstbeschrijving Xelion Xelion is een toonaangevende Europese speler als het gaat om Telecomdienstverlening en het in de markt zetten van innovatieve dienstverlening voor de zakelijke markt. Dit document beschrijft de mogelijkheden voor Xelion. Met ...
Xelion Offerte template
Hoe maak jij de beste Xelion 8 aanbieding? Inmiddels is er het portal het nodige verkoopmateriaal beschikbaar om je te helpen Xelion 8 professioneel te offreren. Er is een Xelion 8 brochure met alle highlights op een rij, een PowerPoint presentatie ...
Xelion 8 - Gebruiker extensie aanmaken
4. Gebruikers In dit hoofdstuk wordt uiteengezet welke soorten gebruikers er zijn en hoe een gebruiker aangemaakt kan worden. Om met Xelion te kunnen werken moet je als gebruiker bestaan in Xelion. Rollen Een gebruiker kan één van drie rollen ...
Xelion Softphone: Je softphone leren kennen
Softphone: Je softphone leren kennen De softphone bestaat uit enkele hoofdonderdelen. Hieronder een korte uitleg De Xelion 6 softphone bestaat uit een aantal hoofdonderdelen die we hieronder zullen benoemen. Gebruikers informatie en status Hier ...