Na portering en toewijzen nummer aan trunk 010 nummer zichtbaar bij nummerherkenning

Na portering en toewijzen nummer aan trunk anoniem 010 of 020 nummer zichtbaar bij nummerherkenning

Helaas is dit issue (nog) niet opgelost.

Het probleem is dat er een trunk wordt besteld samen met een portering. Op het moment van levering van de trunk is er dus geen CLI op het account waardoor dit (standaard) 010 of 020 nummers als default CLI wordt gekoppeld.

Het staat op onze radar maar nu wil ik je de workaround adviseren, en dat is de trunk nogmaals opslaan.

Ga naar partner > klanten en klik op het icoon van apparaten device

Klik op het trunknummer en daarna op bewerken;



Ga helemaal naar onderen en klik op 


    • Related Articles

    • Portering aanvragen

      Portering aanvragen Lees voor u een portering aanvraagt het volgende goed door. Zorg er voor dat u een factuur heeft waar de klant gegevens op staan, de telefoonnummers en dat de klant toestemming geeft om de portering voor die nummers uit te ...
    • Redenen voor afwijzing nummer portering

      Wanneer een nummer geporteerd wordt naar een andere aanbieder, ook wel porting-out of uit-portering genoemd. Dan zal het nummer verhuisd worden naar een andere aanbieder. Voor de informatie en rechten van klanten, zie de website van de ACM. Hieronder ...
    • Anoniem uitbellen met 3CX

      Anoniem uitbellen met 3CX 3Cx heeft natuurlijk in settings > Dial code Settings de mogelijkheid om bijvoorbeeld *5 te gebruiken voor een nummer om anoniem uit te bellen. Maar soms wil een klant altijd anoniem uitbellen. Dat kan door bij de SIP-trunk ...
    • Xelion 8 Flux trunk instellingen

      Trunkinstellingen Flux LET OP: Dit document heeft betrekking op Xelion 8 servers. De instructie van Xelion zelf kan je in de bijlage vinden. Wanneer je gebruik maakt van een Flux SIP trunk, kunnen onderstaande instructies opgevolgd worden. Deze ...
    • 3CX - Nummerweergave/Caller ID - uitgaand nummer

      In 3CX kan je per extensie opgeven welk nummer moet worden meegestuurd. Hiervoor moet er natuurlijk op de centrale een aanpassing worden gedaan. Stap 1.  Log in op de PBX > "Extensions" > Klik de desbetreffende extensie 2 maal aan. Vul hier een ...