Na portering en toewijzen nummer aan trunk 010 nummer zichtbaar bij nummerherkenning

Na portering Outbound caller ID anoniem of 010 of 020 nummer zichtbaar bij nummerherkenning

Het issue is dat er een trunk wordt besteld samen met een portering. Op het moment van levering van de trunk is er dus geen CLI op het account waardoor een (standaard) 010 of 020 nummer als default CLI wordt gekoppeld.

Het staat op onze radar maar nu wil ik je de workaround adviseren, en dat is de trunk nogmaals opslaan.

Ga naar partner > klanten en klik op het icoon van apparaten 

Klik op het trunknummer en daarna op bewerken;



Ga helemaal naar onderen en klik op 


    • Related Articles

    • 3CX - Uitgaand nummer in welke volgorde wordt de uitgaande caller-ID gekozen?

      In welke volgorde wordt de uitgaande beller-ID gekozen? Wanneer u uitgaande gesprekken voert met uw 3CX-systeem, wordt de nummerweergave die u wilt presenteren geselecteerd uit verschillende velden in de Management Console. Welke velden worden ...
    • Portering aanvragen

      Portering aanvragen Lees voor u een portering aanvraagt het volgende goed door. Zorg er voor dat u een factuur heeft waar de klant gegevens op staan, de telefoonnummers en dat de klant toestemming geeft om de portering voor die nummers uit te ...
    • Xelion en 3CX bij doorverbinden naar mobiel zien wie er belt Originator Caller id meesturen

      Als je via Xelion of een 3CX extensie je gesprekken doorzet naar je mobiel, zie je standaard je eigen nummer in beeld. Als je het nummer wilt zien van degene die je belt op je mobiel (A nummer wilt doorgeven naar het C nummer). Ofwel, wil je graag ...
    • 3CX - Nummerweergave/Caller ID - uitgaand nummer

      In 3CX kan je per extensie opgeven welk nummer moet worden meegestuurd. Hiervoor moet er natuurlijk op de centrale een aanpassing worden gedaan. Stap 1.  Log in op de PBX > "Extensions" > Klik de desbetreffende extensie 2 maal aan. Vul hier een ...
    • Redenen voor afwijzing nummer portering

      Wanneer een nummer geporteerd wordt naar een andere aanbieder, ook wel porting-out of uit-portering genoemd. Dan zal het nummer verhuisd worden naar een andere aanbieder. Voor de informatie en rechten van klanten, zie de website van de ACM. Hieronder ...