Telefoon nummer afschermen en gidsvermelding bij porteren verhuizen

Telefoon nummer afschermen en gidsvermelding bij porteren verhuizen

NUMMERAFSCHERMING en gidsvermelding

Iedere abonnee heeft recht op privacy. Daarom kan de klant aan jou, als zijn telecomaanbieder, vragen om zijn telefoonnummer(s) af te schermen op notaspecificaties van derden. Zo is het telefoonnummer niet zichtbaar op de specificaties die andere klanten van hun aanbieders ontvangen.

Hoe werkt telefoon nummer afscherming en gidsvermelding

De wettelijke plicht tot nummerafscherming geldt voor de aanbieder van de klant zelf én voor alle andere telecomaanbieders die gespecificeerde nota’s of andere specificaties uitbrengen. De COIN-dienst Nummerafscherming maakt het proces eenvoudig; het enige wat je moet doen is de af te schermen nummers doorgeven in de portering in onze Flux portal. Je klanten kunnen vervolgens zelf de nummerafscherming aan- en uitzetten via Mijnnummervermelding.nl. Wij beheren en faciliteren de uitwisseling via het platform zodat alle aangesloten telecomaanbieders weten welke nummers ze moeten afschermen. Zo kun je gemakkelijk aan deze nummer afschermplicht voldoen!

Wat krijg je?

Via de Flux Cloud Distributie portering-dienst krijg je direct toegang tot de COIN-DATABASE om de instelling voor nummerafscherming of gidsvermelding door te geven. Je hebt alle tools binnen handbereik en communiceert eenvoudig met alle telecomaanbieders in Nederland.


    • Related Articles

    • KPN nummers en nummerblokken porteren

      KPN nummers en nummerblokken porteren Iedere provider mag zelf bepalen wat hij vraagt voor een nummer portering of een blok van nummers. KPN is hierin de dure jongen. Als je nummerblokken daar weg wilt halen vraag KPN ruim € 42,80 aan de operator die ...
    • Een telefoonnummer van de klant porteren in de Cloud Distributie omgeving

      Voor de portering aanvraag, voor het verhuizen van de telefoonnummers van je klanten naar je eigen ongeving; Ga naar Partner > klanten > klik op het icoontje orders  Nieuwe order toevoegen Fixed Voice Laatste tabje porteringen ​ Zet de datum even ...
    • Redenen voor afwijzing nummer portering

      Wanneer een nummer geporteerd wordt naar een andere aanbieder, ook wel porting-out of uit-portering genoemd. Dan zal het nummer verhuisd worden naar een andere aanbieder. Voor de informatie en rechten van klanten, zie de website van de ACM. Hieronder ...
    • Vast nummer op mobiel (zonder centrale/PBX)

      Vast nummer op mobiel (zonder centrale/PBX) Veel  zzp’ers willen een vast telefoonnummer hebben. Bijvoorbeeld om op hun website of auto te zetten. Dat kan je eenvoudig leveren via de vast mobiel oplossing van Cloud Distributie. Wat zijn de stappen: ...
    • 3CX - Nummerweergave/Caller ID - uitgaand nummer

      In 3CX kan je per extensie opgeven welk nummer moet worden meegestuurd. Hiervoor moet er natuurlijk op de centrale een aanpassing worden gedaan. Stap 1.  Log in op de PBX > "Extensions" > Klik de desbetreffende extensie 2 maal aan. Vul hier een ...