Portering aanvragen

Portering aanvragen

Portering aanvragen



Lees voor u een portering aanvraagt het volgende goed door.

Zorg er voor dat u een factuur heeft waar de klant gegevens op staan, de telefoonnummers en dat de klant toestemming geeft om de portering voor die nummers uit te voeren. 

Wanneer een portering is ingepland en goedgekeurd kan deze nog gewijzigd of geannuleerd worden. U kunt dit zelf aangeven. Houd er rekening mee dat als er nog minder dan 7 dagen zijn voor een portering deze minimaal tot 7 dagen van aanvraag van dat moment verlengt wordt (een portering is altijd minimaal 7 dagen in de toekomst).


Wanneer een portering is uitgevoerd kan deze niet meer terug gedraaid worden. Dit kan alleen gedaan worden door een nieuwe portering aan te vragen bij een andere partij. Dit neemt dus weer minimaal 7 dagen in beslag. Let dus goed op of alle te porteren nummers de juiste zijn en er niet een verkeerd nummer aan toegevoegd is.


Bij KPN moeten nummer blokken in zijn geheel geporteerd worden. Dit geldt voor blokken van 10 en 100 nummers. Na de portering kunnen er wel nummers worden verwijderd indien de klant dit wenst. (b.v. de klant heeft een 100 blok en gebruikt er maar 10 opvolgend van. Het is dan voordeliger om de 90 nummers te laten vallen)


Bij ISDN 2 worden 4 nummers verstrekt aan de klant. Een hoofdnummer en 3 MSN nummers. Wanneer u 1 of meerdere nummers hiervan porteerd vervallen de overige nummers. Deze zijn dan niet meer terug te krijgen. Tevens vervalt de ISDN verbinding. Wanneer u een nummer op een analoge lijn porteerd vervalt automatisch de lijn.


Bij KPN kan het zo zijn dat een portering wordt afgekeurd omdat er nog een lopend contract op staat. Wanneer u dit vooraf weet en de klant gaat akkoord met de afkoopsom dan kunt u dit bij opmerkingen bij de order aangeven. De portering zal dan wel goedgekeurd worden door KPN en de klant krijgt automatisch een factuur van KPN.


Bij SIP providers kan het zo zijn dat het abonnement eerst opgezegd dient te worden voor de portering aangevraagd kan worden. Neem hiervoor contact op met de verlatende partij.


Voor de aanvraag van een portering is het volgende benodigd:

  • Het nummer(s) of de nummerreeks van de klant.
  • De Juiste tenaamstelling en adres zoals bekend is bij de huidige provider.
  • Kopie van de factuur waarop de juiste tenaamstelling vermeld staat (niet het postadres) en de te porteren telefoonnummers.
  • De wensdatum van de portering. Dit ligt minimaal 7 werkdagen in de toekomst.


Wanneer u deze gegevens heeft verzameld kiest u in het menu Reseller voor de optie Klanten. Vervolgens klikt u op portering1.png orders bij de desbetreffende klant.

Daarna kiest u voor nieuwe order toevoegen waarna u kiest voor Portering.

U hoeft geen nieuwe trunk te bestellen om een Portering aan te vragen.

In het formulier moeten alle gegevens juist ingevuld worden. Wanneer u een portering vanuit KPN doet heeft u het adres nodig zoals dat bij het account is ingevuld, dit komt vaak niet overeen met het post adres boven in de factuur.

Wanneer u de factuur niet op een achternaam staat maar alleen op de bedrijfsnaam vult u het bedrijfsnaam in bij het veld achternaam.

portering2.png

Het systeem geeft de eerstvolgende porteermogelijkheid. Houd er rekening mee dat wanneer u deze datum kiest en de portering wordt afgekeurd de portering opnieuw aangevraagd moet worden en dat dit dan op een andere datum is. De minimale tijd is altijd 7 dagen in de toekomst. U krijgt altijd binnen 2 werkdagen een goed of afkeuring op uw porteerverzoek van de verlatende partij.

portering3.png

U kunt er voor kiezen een portering op afroep aan te vragen. Dit betekend dat u de portering kunt laten uitvoeren op het moment dat u dit wilt, b.v. wanneer u bij de klant aanwezig bent.


Porteren op afroep is mogelijk vanaf het moment dat u de portering heeft aangevraagd en u heeft dan 90 dagen de tijd om deze portering uit te voeren. Na deze 90 dagen zal de portering geannuleerd worden. In bovenstaande voorbeeld is de knop porteer op afroep dus beschikbaar vanaf 10:00 op 8 december 2015.


Wanneer u op de knop porteer op afroept drukt wordt de portering binnen 5 minuten uitgevoerd. 


Wanneer u niet kiest voor porteren op afroep en een tijd selecteert zal de portering op dat tijdsstip uitgevoerd worden en dan ook getest worden.

portering4.png

Wanneer u één of meerdere enkele nummers wilt porteren dient u deze allemaal los toe te voegen. Een nummer reeks kunt u in één keer toevoegen.

LET OP! U kunt per portering alleen nummers toevoegen die bij dezelfde provider horen. Wanneer u bijvoorbeeld een klant heeft met meerdere vestigingen en op één vestiging KPN heeft en op een andere een SIP leverancier dan moet u deze als twee losse porteringen aanvragen (dit kan wel in hetzelfde winkelmandje).


U kunt er voor kiezen de nummers in de gids te laten komen. Wanneer u voor de optie afschermen kiest wordt het eind van het nummer onbekend gemaakt op de telefoon rekening van personen die gebeld hebben naar dit nummer.

Hierna kunt u de bestelling aan de winkelwagen toevoegen.

Bestelling afronden

bestellingafronden.png

U kunt meerdere artikelen plaatsen in een enkele order.

Voor alle artikelen zal de prijs op € 0,- blijven staan. U krijgt het juiste bedrag gerekend. Op het klant factuur zijn de bestellingen ook zichtbaar.

Het is belangrijk het email adres juist in te vullen hierop krijgt u de informatie over de portering toegestuurd of het op te leveren nummer.

Bij referentie kunt u zelf een nummer of naam mee geven, dit wordt in het onderwerp van de email vernoemt.

Nadat u akkoord gegeven heeft krijgt u direct per email een bevestiging van de bestelling. Wanneer u nieuwe nummers heeft aangevraagd zullen die direct uit geleverd worden, ook wordt de portering direct aangevraagd.


    • Related Articles

    • Redenen voor afwijzing nummer portering

      Wanneer een nummer geporteerd wordt naar een andere aanbieder, ook wel porting-out of uit-portering genoemd. Dan zal het nummer verhuisd worden naar een andere aanbieder. Voor de informatie en rechten van klanten, zie de website van de ACM. Hieronder ...
    • Na portering en toewijzen nummer aan trunk anoniem 010 of 020 nummer zichtbaar bij nummerherkenning

      Helaas is dit issue (nog) niet opgelost. Het probleem is dat er een trunk wordt besteld samen met een portering. Op het moment van levering van de trunk is er dus geen CLI op het account waardoor dit (standaard) 010 of 020 nummers als default CLI ...
    • FLUX 0906 en 0909 Informatienummers aanvragen

      Deze nummers worden door de ACM geleverd aangezien het betaalde informatienummers zijn. U dient eerst het nummer aan te vragen bij de ACM, waarna u het nummer kan onderbrengen bij Cloud Distributie en zelf kan gebruiken en factureren aan uw klant. ...
    • KPN nummers en nummerblokken porteren

      KPN nummers en nummerblokken porteren Iedere provider mag zelf bepalen wat hij vraagt voor een nummer portering of een blok van nummers. KPN is hierin de dure jongen. Als je nummerblokken daar weg wilt halen vraag KPN ruim € 42,80 aan de operator die ...
    • Duits 032 nummer aanvragen als niet-regio-gebonden zakelijke nummers.

      032 nummers in Duitsland ken je gewoon via Flux bestellen; de reguliere Duitse nummer tarieven gelden. In Duitsland worden 032-nummers gebruikts als niet-regio-gebonden zakelijke nummers. Bellen naar deze nummers kost net zoveel als bellen naar een ...