Redenen voor afwijzing nummer portering

Redenen voor afwijzing nummer portering

Wanneer een nummer geporteerd wordt naar een andere aanbieder, ook wel porting-out of uit-portering genoemd. Dan zal het nummer verhuisd worden naar een andere aanbieder.

Voor de informatie en rechten van klanten, zie de website van de ACM.

Hieronder een aantal redenen voor afwijzing van een uit-portering:

Contractsverplichting
Code: 63

Wanneer uw klant nog een lopende contractsverplichting bij u heeft dan kan dit onder voorwaarden gebruikt worden. Deze contractverplichting dient, indien hierom gevraagd wordt, overlegd te kunnen worden aan de hand van een overeenkomst of contract. Zie ook de website van de ACM

Bijvoorbeeld: 
Niet akkoord, contractverplichting tot 31-12-2018

Houdergegevens niet correct
Code: 22

Wanneer er een uit-portering binnenkomt en de houder- contractgegevens komen niet overeen dan kan de portering hierop afgewezen worden.  Let op! Dit betreft alleen adresgegevens, niet de klant- bedrijfsnaam. Deze reden voor afwijzing mag alleen gebruikt worden indien er met de klant overleg geweest is en er geen portering wenselijk is.

Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, houdergegevens komen niet overeen

Nummer is onderdeel van een nummerblok
Code: 45

Wanneer er een uit-portering binnenkomt en het nummer onderdeel uit maakt van een nummerblok dan kan de portering hierop afgewezen worden. 

Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, maakt deel uit van nummerblok

Telefoonnummer niet porteerbaar
Code: 45

Wanneer er een uit-portering binnenkomt en het nummer niet porteerbaar is kan de portering hierop afgewezen worden.

Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, nummer niet meer in gebruik

Datum en/of tijd niet mogelijk
Code: 61

Wanneer er een uit-portering binnenkomt en de aanvraag is op een niet geldige datum kan hierop de portering afgewezen worden.

Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, datum valt op een nationale feestdag
Niet akkoord, buiten kantooruren

Verdere uitleg portering de website van de ACM


    • Related Articles

    • Portering aanvragen

      Portering aanvragen Lees voor u een portering aanvraagt het volgende goed door. Zorg er voor dat u een factuur heeft waar de klant gegevens op staan, de telefoonnummers en dat de klant toestemming geeft om de portering voor die nummers uit te ...
    • Na portering en toewijzen nummer aan trunk anoniem 010 of 020 nummer zichtbaar bij nummerherkenning

      Helaas is dit issue (nog) niet opgelost. Het probleem is dat er een trunk wordt besteld samen met een portering. Op het moment van levering van de trunk is er dus geen CLI op het account waardoor dit (standaard) 010 of 020 nummers als default CLI ...
    • Flux Indexatie tool voor partners

      Omdat elke laag in FLUX zijn eigen tariefplannen kent is indexeren een complex en tijdrovend proces. Cloud Distributie wil FLUX zo makkelijk mogelijk maken in gebruik. Daarom heeft Cloud Distributie een indexatie tool voor Partners gebouwd. Deze tool ...
    • Een telefoonnummer van de klant porteren in de Cloud Distributie omgeving

      Voor de portering aanvraag, voor het verhuizen van de telefoonnummers van je klanten naar je eigen ongeving; Ga naar Partner > klanten > klik op het icoontje orders  Nieuwe order toevoegen Fixed Voice Laatste tabje porteringen ​ Zet de datum even ...
    • Telefoon nummer afschermen en gidsvermelding bij porteren verhuizen

      NUMMERAFSCHERMING en gidsvermelding Iedere abonnee heeft recht op privacy. Daarom kan de klant aan jou, als zijn telecomaanbieder, vragen om zijn telefoonnummer(s) af te schermen op notaspecificaties van derden. Zo is het telefoonnummer niet ...