Wanneer een nummer geporteerd wordt naar een andere aanbieder, ook wel porting-out of uit-portering genoemd. Dan zal het nummer verhuisd worden naar een andere aanbieder.
Voor de informatie en rechten van klanten, zie de website van de ACM.
Hieronder een aantal redenen voor afwijzing van een uit-portering:
Contractsverplichting
Code: 63
Wanneer uw klant nog een lopende contractsverplichting bij u heeft dan kan dit onder voorwaarden gebruikt worden. Deze contractverplichting dient, indien hierom gevraagd wordt, overlegd te kunnen worden aan de hand van een overeenkomst of contract. Zie ook de website van de ACM
Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, contractverplichting tot 31-12-2018
Houdergegevens niet correct
Code: 22
Wanneer er een uit-portering binnenkomt en de houder- contractgegevens komen niet overeen dan kan de portering hierop afgewezen worden. Let op! Dit betreft alleen adresgegevens, niet de klant- bedrijfsnaam. Deze reden voor afwijzing mag alleen gebruikt worden indien er met de klant overleg geweest is en er geen portering wenselijk is.
Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, houdergegevens komen niet overeen
Nummer is onderdeel van een nummerblok
Code: 45
Wanneer er een uit-portering binnenkomt en het nummer onderdeel uit maakt van een nummerblok dan kan de portering hierop afgewezen worden.
Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, maakt deel uit van nummerblok
Telefoonnummer niet porteerbaar
Code: 45
Wanneer er een uit-portering binnenkomt en het nummer niet porteerbaar is kan de portering hierop afgewezen worden.
Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, nummer niet meer in gebruik
Datum en/of tijd niet mogelijk
Code: 61
Wanneer er een uit-portering binnenkomt en de aanvraag is op een niet geldige datum kan hierop de portering afgewezen worden.
Bijvoorbeeld:
Niet akkoord, datum valt op een nationale feestdag
Niet akkoord, buiten kantooruren
Verdere uitleg portering de website van de ACM.