Voicemail op mobiel sim

Voicemail op mobiel sim handleiding voicemail

Onze mobile Wholesale dienst kan je nu ook bieden als sim only. Je zit dus niet meer vast aan de vast mobiel propositie maar kan de klant standaard voicemail bieden op zijn sim. 
Deze FLUX versie introduceert mobiele voicemail voor gebruikers.

FLUX V3.83.0 

 

1. Voorwaarden voor beschikbaarheid voicemail  

 

De voicemail kan alleen ingeschakeld worden wanneer de gebruiker VAMO uitgeschakeld heeft. Dit is het geval wanneer er geen VAMO registraties zijn (figuur 1), of wanneer er wel registraties zijn maar bij VAMO de instelling Routeer alle gesprekken via mijn mobiel” is gekozen (zie figuur 2). 

 

Figuur 1: VAMO registratie tab, geen registraties aanwezig. 

 

 

 

Figuur 2: VAMO routering tab, routeer alle gesprekken via mobiel. 

 

 

 

 

 

Wanneer niet aan deze condities is voldaan zal de volgende melding zichtbaar zijn bij de voicemail tab:
 

 

Figuur 3: Voicemail tab wanneer VAMO actief is. 

 

 

Het idee hierachter is dat wanneer VAMO actief is, wij het gesprek altijd op de PBX van de gebruiker afleveren en deze daar eventueel zijn eigen voicemail kan inregelen. 

 

 

2. Inschakelen voicemail 

 

Wanneer aan de in hoofdstuk 1 genoemde voorwaarden is voldaan, kan de voicemail ingeschakeld worden. Dit kan in de voicemail tab op de SIM pagina, zie figuur 4.

 

 

Figuur 4: Voicemail inschakelen. 
 

 

Op de voicemail tab kunnen de volgende acties worden uitgevoerd:
 

  • In- en uitschakelen van voicemail. 

  • Voicemail vertraging instellen. 

  • Voicemail pincode reset aanvragen. 

 

2.1 In- en uitschakelen voicemail 

De voicemail functionaliteit kan worden in- of uitgeschakeld met behulp van de “Voicemail gebruiken” checkbox, zie figuur 4.  
 
Zodra de gebruiker een wijziging aanbrengt waardoor niet meer aan de in hoofdstuk 1 genoemde voorwaarden is voldaan zal de voicemail automatisch uitgeschakeld worden. 
 

2.2 Voicemail vertraging instellen 

Met deze waarde kan de gebruiker bepalen hoe lang het toestel moet overgaan voordat er doorgeschakeld zal worden naar de voicemail. Deze waarde dient tussen de 10 en 30 seconden te liggen. 
 

2.3 Voicemail pincode reset aanvragen 

Wanneer de gebruiker een pincode reset aanvraagt zal FLUX een nieuwe pincode genereren en deze aanleveren per SMS op de betreffende SIM kaart. De  gegenereerde pincodes zijn 5 cijfers lang. 
Er kan maar maximaal 1 pincode reset per minuut worden aangevraagd. 
 

2.4 Nieuwe orders 

De voicemail pincode zal bij nieuwe orders aangeleverd worden in de oplever e-mail. Dit is de e-mail waarin ook de PIN en PUK codes worden aangeleverd.
 

 

 

3. Voicemail functionaliteiten & overige vragen 

 

Voor het gebruik de voicemail moet er rekening gehouden worden met de volgende punten: 
 


  • Voicemail afluisteren 

  • Voicemail berichten opslaan 

  • Afwezigheidsberichten aanpassen 

  • Pincode wijzigen 

  • Kosten voicemail 

  •  

3.1 Voicemail afluisteren 

Om de voicemail af te luisteren kan de gebruiker 1233 bellen. (Vanuit het buitenland of een ander toestel -> 0031659951233) Hierna volgt een verzoek tot het invoeren van het wachtwoord. Dit wachtwoord is gelijk aan de eerder gegenereerde pincode. Bij 3 foutieve pogingen sluit het gesprek vanzelf af.  

 
Vanuit het hoofdmenu kan de gebruiker optie 1 toetsen om bij de ingesproken berichten uit te komen. Het eerste gesprek wordt dan afgespeeld. De volgende keer dat er ingelogd word staat het bericht automatisch in de map oude berichten. Vanuit het te beluisteren bericht heeft de gebruiker een aantal opties. Zo kan deze een antwoord terugsturen, meer informatie over het bericht ophalen, opnieuw beluisteren, verwijderen of opslaan.  

 

3.2 Voicemail berichten opslaan 

Nieuwe en oude voicemail berichten kunnen opgeslagen worden in vooraf geprogrammeerde mappen. Hiervoor kan de gebruiker optie 9 kiezen tijdens het luisteren van een bericht. Dit bericht is vervolgens terug te vinden in het hoofdmenu onder optie 2 
 

3.3 Afwezigheidsberichten aanpassen 

Belangrijk bij het aanmaken van een voicemail is het aanmaken van een gepersonaliseerde boodschap. Zo kan de gebruiker een persoonlijke boodschap inspreken. Vanuit het hoofdmenu kiest de gebruiker voor optie 0 om bij opties uit te komen. Optie 1 geeft de mogelijkheid om een bericht in te spreken voor afwezigheid. 
 

3.4 Pincode wijzigen 

De pincode is vooraf gegenereerd. Echter kan deze ook vanuit het voicemail menu gewijzigd worden. Toets 0 in het hoofdmenu en vervolgens toets 5 om de pincode te wijzigen. 
 

3.5 Kosten voicemail 

Het gebruik van de voicemail toepassing zit inbegrepen in de abonnementsprijs.
 

 

 

4. Belmenu 

 

Hieronder is het 
belmenu verder volledig uitgeschreven. 
Eerste bericht. Bericht van telefoonnummer  

3 voor geavanceerde opties  
1 om een antwoord te sturen 
3 om korte informatie over dit bericht te horen ( nr + tijdstip) 
5 om het huidige bericht opnieuw te beluisteren 
7 om dit bericht te verwijderen  
8 om dit bericht naar een andere gebruiker te sturen 
9 om dit bericht op te slaan 
 
Toets 2 om van map te veranderen 
0 voor nieuw berichten 
1 voor oud berichten 
2 voor werk berichten 
3 voor familie berichten 
4 voor vrienden berichten 
# om te annuleren 
Toets * om naar het hoofdmenu te gaan 
 
1 om je onbeschikbaar bericht op te nemen  
om de opname te accepteren toets 1 om het te beluisteren toets 2  
om het opnieuw op te nemen toets 3. 
5 om je pincode in te stellen 
* om terug te gaan naar het hoofdmenu 
Geeft de uitleg van het hoofdmenu opnieuw weer 
 

 

 

Toets 1 voor nieuw berichten 

 

 

 

Toets 3 voor geavanceerde opties 

 

Toets 0 voor opties 

 

 

Toets * voor help 

 

 

Toets # om te stoppen 

 


    • Related Articles

    • Sim kaarten na maart 2021; Handleiding Vast Mobiel VaMo instellingen

      Bij het maken van deze handleiding hebben wij het doel voor ogen gehad dat je na het lezen ervan snel door hebt hoe Cloud Mobiel in Flux kan worden besteld en geconfigureerd zodat je optimaal gebruik kunt maken van de dienst zoals wij je deze ...
    • Vast nummer op mobiel (zonder centrale/PBX)

      Vast nummer op mobiel (zonder centrale/PBX) Veel  zzp’ers willen een vast telefoonnummer hebben. Bijvoorbeeld om op hun website of auto te zetten. Dat kan je eenvoudig leveren via de vast mobiel oplossing van Cloud Distributie. Wat zijn de stappen: ...
    • Dstny UCaaS handleiding

      Dstny UCaaS handleiding DiD nummers koppelen aan UCaaS trunk Stap 1 is het koppelen van nummers aan de UCaaS trunk. Ga daarvoor naar Partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon DiDs. Hier kan je nummers selecteren en toewijzen ...
    • T-Mobile heet nu Odido

      Hallo, We begrijpen dat je misschien wel druk bent met van alles. Dus we houden het kort: T-Mobile gaat vanaf vandaag verder als Odido. Daarom Odido. Digitale technologie is soms ingewikkeld. Zo ingewikkeld dat niet iedereen mee kan doen. Bij Odido ...
    • Mobiel abonnement wijzigen zonder sim swap

      Vanaf Q1 2020 is het mogelijk in de Cloud Distributie portal een mobiel abonnement te wijzigen. Het nieuwe abonnement gaat dan in vanaf de eerst volgende factuur periode. Je kan ongelimiteerd down- of upgraden. Ga daarvoor naar Partner > klanten en ...