3CX Stun provisioning

3CX - Waarom werken mijn STUN-telefoons niet?

Waarom werken mijn STUN-telefoons niet?

Externe STUN IP-telefoons vereisen meestal meer configuratie buiten 3CX, daarom raden we het gebruik van de 3CX -apps in thuiskantoren aan, of het gebruik van de 3CX SBC bij het gebruik van externe telefoons.

Wanneer dit niet mogelijk is en u telefoons in STUN moet implementeren, kunt u onze onderstaande checklist volgen:


Vereisten:
  • Toegang tot de PBX-firewall
  • Toegang tot de Remote Location Firewall

3CX-serverconfiguratie:
  • Uw SIP-, HTTPS-, RTP-poorten moeten open zijn: https://www.3cx.com/docs/ports/
  • Firewall checker moet alle controles doorstaan: https://www.3cx.com/docs/troubleshooting-firewall-checker/
  • Bewerk uw extensie, onder Opties > Beperkingen en schakel " Gebruik van extensie buiten het LAN niet toestaan ​​(Externe extensies die Direct SIP of STUN gebruiken worden geblokkeerd) "
  • Bewerk uw toestelnummer, onder Opties > Problemen oplossen en schakel " PBX levert audio " in
  • Stel voor elke IP-telefoon die op dezelfde externe locatie is geïnstalleerd het volgende in:
    - Unieke SIP-poort die niet wordt gedeeld met een andere telefoon
    - Uniek bereik van RTP-poorten, die niet overlapt met andere telefoons
    - Gebruik onze telefoongidsen om te zien hoe u uw specifieke model instelt in Remote/RPS-modus: https://www.3cx.com/sip-phones/

Configuratie op afstand:
  • Wijs een statisch IP-adres toe aan elke telefoon (of gebruik DHCP-reservering)
  • Port forward de unieke SIP-poort en het RTP-poortbereik van elke telefoon op de Remote Location Firewall
  • Schakel alle SIP ALG of SIP-helpers uit die worden uitgevoerd op de  Remote Location Firewall
    • Related Articles

    • 3CX Port forwarding op de Ziggo Connectbox (Bij STUN provisioning)

      Hier leg ik jullie uit hoe je een port forward instelt op je Connectbox. We gaan het IP toestel waar je poorten naar wilt openzetten eerst een vast IP-adres toewijzen, om zo vervolgens de relevante forwards in te stellen. Bij 3CX dien je ieder ...
    • 3CX STUN provisioning bij V20

      3CX adviseert al sinds 2020 geen gebruik meer te maken van STUN provisioning. Maar mocht je STUN toch willen blijven gebruiken in 3CX V20 dan kan dat gewoon (hier wordt geen support op gegeven) Er is 1 maar.... na de upgrade zie je de toestellen niet ...
    • 3CX - Ik zie mijn telefoons rood, maar de firmware-upgrade blijft mislukken

      Ik zie mijn telefoons rood, maar de firmware-upgrade blijft mislukken Uw telefoons worden rood weergegeven in de beheerconsole omdat de firmware niet is bijgewerkt, maar wanneer u ze probeert te upgraden, mislukt de procedure. Waarom gebeurt dit? ...
    • 3cx - Waarom kan ik niet meer dan 4 oproepen hebben op mijn Yealink W60B?

      Waarom kan ik niet meer dan 4 oproepen hebben op mijn Yealink W60B? Vraag : Mijn Yealink W60B lijkt niet meer dan 4 gesprekken tegelijk aan te kunnen, waarom? Antwoord : Yealink W60B verwerkt standaard maximaal 4 handsets. Er bestaat een instelling ...
    • Dstny UCaaS Odido FMC vast Mobiel activeren provisioning

      Odido @Work FMC (de) provisioning. De FMC functionaliteit was al beschikbaar, maar met deze release is het mogelijk om zelf mobiele nummers te (de)provisionen aan de UCaaS omgeving van de klant via FLUX. Vanuit een nieuwe product overzichtspagina ...