Selecteer "Configuration > Network > ALG" en vink "Enable SIP ALG" en "Enable Configure SIP inactivity Timer" aan:
De ingestelde waarde bij "SIP Signaling inactivity Timerout" moet minstens zo lang of langer zijn dan de langst ingestelde herregistratie tijd (reregister timer) op de toestellen achter de router.
Voeg eventueel de door de Hosted VoIP Provider gebruikte SIP poort toe (zoals in dit voorbeeld met poort 5080 is gedaan).
De SIP ALG is nu actief voor verkeer over de ingestelde (UDP en TCP) poorten.
Ga naar stap 3 en controleer dat de in de toestellen ingestelde timers korter zijn dan wat (bovenstaand) bij de "SIP signaling Inactivity Timeout" is ingesteld (1800).
Of selecteer "Configuration > Network > ALG" en vink "Enable SIP ALG" uit:
De SIP ALG is niet actief. Zonder actieve SIP ALG moet de "UDP Session Time Out" in de ZyWALL en de timers in de toestellen (of VoIP platform) op elkaar worden afgestemd. De "UDP Session Time Out" in de ZyWALL moet even lang of langer zijn dat de timers in de toestellen.
Selecteer "Configuration > Firewall > Session Control" en zet de "UDP Session Time Out" op 180 :
Stel in alle VoIP toestellen alle registratie gerelateerde timers* in op (niet meer dan) de waarde van de "UDP Session Time Out" (180 seconden).
* Veel verschillende merken VoIP toestellen gebruiken verschillende benamingen:
SIP Session Timer, SIP (Re-)Registration timer, (Proposed) Expiry timer, Subscription Expiry timer.
Deze waarden staan vaak standaard op 3600 sec. (1 uur).
Reboot de USG en daarna ook alle VoIP toestellen.