Xelion Yealink T4S Serie Provisioning
Update Xelion Yealink T4S Serie Provisioning
Sinds een aantal maanden is het niet meer mogelijk om oudere Yealink toestellen uit de T4S serie te provisionen. Het gaat om toestellen die in 2018 of eerder zijn gefabriceerd, maar nog wel door Yealink en Xelion ondersteund worden. Deze toestellen zijn te herkennen aan Hardware Version: x.0.0.0.0.0.0 en hebben géén Machine ID.
De oorzaak is een ontbrekend certificaat in het toestel, welke we nu bij de provisioning gebruiken om te checken of het een echt Yealink toestel is, en die we helaas niet achteraf kunnen toevoegen. Het verzwakken van onze strenge beveiligingsstandaarden zou het kunnen oplossen, maar dat doen we bewust niet.
Er wordt gewerkt aan een geheel nieuwe architectuur voor provisioning waardoor deze toestellen weer zullen gaan werken. Deze ontwikkeling kost veel tijd waardoor er op korte termijn helaas géén oplossing beschikbaar is voor deze oudere toestellen.
Wel is er een tijdelijke work-around beschikbaar waar Xelion Support meer informatie over kan geven. Daarnaast werken we samen met Lydis aan een inruilactie, specifiek voor de oudere Yealink T4S serie toestellen die niet meer te provisionen zijn. Wil je meer weten stuur ons dan een mail.