Xelion en 3CX bij doorverbinden naar mobiel zien wie er belt Originator Caller id meesturen

Xelion en 3CX bij doorverbinden naar mobiel zien wie er belt Originator Caller id meesturen

Als je via Xelion of een 3CX extensie je gesprekken doorzet naar je mobiel, zie je standaard je eigen nummer in beeld.


Als je het nummer wilt zien van degene die je belt op je mobiel (A nummer wilt doorgeven naar het C nummer). Ofwel, wil je graag zien dat het originele caller ID meegestuurd wordt zodat je op de mobiele telefoon kunnen zien wie er belt. 

Dan dienen wij 'blind trust' te activeren op de trunk, stuur ons hiervoor een verzoek met het trunk nummer waar blind trust op geactiveerd dient te worden.

Vervolgens zal je op de centrale het volgende moeten aanpassen.

Bij 3CX:
Trunk -> Outbound Parameters -> From display: Originator Caller id

Op de trunk in de Flux portal dienen de instellingen zo te staan;




Bij Xelion;
Trunk> Geavanceerd; vinkje “ondersteunt extern doorschakelen” aangevinkt zijn 



    • Related Articles

    • Dienstbeschrijving Xelion

      Dienstbeschrijving Xelion Xelion is een toonaangevende Europese speler als het gaat om Telecomdienstverlening en het in de markt zetten van innovatieve dienstverlening voor de zakelijke markt. Dit document beschrijft de mogelijkheden voor Xelion. Met ...
    • Sim kaarten na maart 2021; Handleiding Vast Mobiel VaMo instellingen

      Bij het maken van deze handleiding hebben wij het doel voor ogen gehad dat je na het lezen ervan snel door hebt hoe Cloud Mobiel in Flux kan worden besteld en geconfigureerd zodat je optimaal gebruik kunt maken van de dienst zoals wij je deze ...
    • Xelion Offerte template

      Hoe maak jij de beste Xelion 8 aanbieding? Inmiddels is er het portal het nodige verkoopmateriaal beschikbaar om je te helpen Xelion 8 professioneel te offreren. Er is een Xelion 8 brochure met alle highlights op een rij, een PowerPoint presentatie ...
    • 3CX - Geen audio bij interne gesprekken/na doorverbinden

      Het kan voorkomen, met het gebruik van verouderde toestellen of niet juist functionerende netwerkapparatuur, dat de audio verloren gaat bij interne gesprekken of na het doorverbinden. Hiervoor heeft 3CX een mogelijke oplossing ingebouwd; PBX Delivers ...
    • GEBRUIKERSHANDLEIDING Dstny UCaaS Vast-mobiel Basis

      GEBRUIKERSHANDLEIDING Dstny UCaaS Vast-mobiel Basis kan je in de bijlage vinden.