3CX - Uitbellen met verschillende nummers

3CX - Uitbellen met verschillende nummers

In 3CX is het mogelijk om met verschillende nummers uit te bellen. Dat kan op 2 manieren:

- kies/bel via een andere extensie (andere extensie in de app kiezen off op een toestel) en 3CX - Nummerweergave/Caller ID - uitgaand nummer

In de 3CX app kan je makkelijk een andere extensie kiezen waardoor je met een andere extensie (en nummer) kan uitbellen.


- Via een prefix zoals *1 of *2, Hiervoor heb je wel meerdere SIP-trunks nodig in de centrale.  https://www.3cx.com/docs/multiple-outbound-caller-ids/

Uitgaand bellen middels een prefix:

Stap 1.

Bestel een extra SIP trunk in de Cloud Distributie portal, en koppel daar het 2e nummer aan.

Stap 2.

Activeer de nieuwe SIP-trunk in 3CX en koppel hier het nummer aan. Voeg deze toe aan de 3CX centrale. Geef ook hierbij nogmaals het afzend nummer mee.



Stap 3.

Pas de volgende Outbound Parameters op de SIP-trunk naar het onderstaande (From: Display Name / From: User Part)


Stap 4.

Maak een nieuwe Outbound Rule aan. Kies bij Calls to numbers starting with prefix voor bijv. 1. Klik bij de route voor de naam van de nieuwe trunk.

Nu moet de 1 weg worden gestript voordat het daadwerkelijke nummer wordt gebeld, zie afbeelding.

ext5.JPG

Wanneer je nu naar een nummer belt, bijvoorbeeld 10552048888, bel je via de 2e trunk naar het nummer 0552048888 Dit kan je natuurlijk op dezelfde manier doen voor een ander nummer, met als prefix 2.


    • Related Articles

    • Anoniem uitbellen met 3CX

      Anoniem uitbellen met 3CX 3Cx heeft natuurlijk in settings > Dial code Settings de mogelijkheid om bijvoorbeeld *5 te gebruiken voor een nummer om anoniem uit te bellen. Maar soms wil een klant altijd anoniem uitbellen. Dat kan door bij de SIP-trunk ...
    • 3CX - Uitgaand nummer in welke volgorde wordt de uitgaande caller-ID gekozen?

      In welke volgorde wordt de uitgaande beller-ID gekozen? Wanneer u uitgaande gesprekken voert met uw 3CX-systeem, wordt de nummerweergave die u wilt presenteren geselecteerd uit verschillende velden in de Management Console. Welke velden worden ...
    • crm integratie met 3CX of UCaaS telefooncentrale

      Dienstbeschrijving - VoIPcube VoIPcube Service Description VoIPcube is een ecosysteem, speciaal ontwikkeld voor communicatie functionaliteiten die je mist in jouw huidige PBX en integratie met een of meerdere CRM/ERP systemen. Het vertaalt de ...
    • Integreer CRM met 3CX en Dstny UCaaS

      Meer dan 60 bestaande integraties! Integreer CRM met 3CX en UCaaS Door gebruik te maken van het innovatieve platform VoipCube kunnen wij het CRM- of ERP-pakket van jouw klanten (afhankelijk van het pakket) naadloos koppelen met 3CX of de Dstny UCaaS ...
    • 3CX - Nummerweergave/Caller ID - uitgaand nummer

      In 3CX kan je per extensie opgeven welk nummer moet worden meegestuurd. Hiervoor moet er natuurlijk op de centrale een aanpassing worden gedaan. Stap 1.  Log in op de PBX > "Extensions" > Klik de desbetreffende extensie 2 maal aan. Vul hier een ...