Cloud Distributie levert Odido Business voor zakelijke mobiele telefonie. De abonnementen van Odido Business heten Hello Business Op Maat, waarbij de partner contracteigenaar is met de klant. Via Cloud distributie zijn er in de basis 2 type abonnementen beschikbaar:
SIM-Only
Data SIM-Only
Odido Business onderscheid zich door dé Unlimited leverancier te zijn van mobiele abonnementen. Voor een interessant tarief heeft de gebruiker alle vrijheid en past dat volledig bij de belofte van Odido: Mobile First.
Met de komst van de 5G frequentie veiling biedt HBOM een uitstekende en toekomstige propositie om de hoogst haalbare bandbreedte snelheden te gebruiken. Met het huidige 4G+ netwerk is de hoogst haalbare snelheid 225Mbit/s. Dat zal bij 5G worden verhoogd naar 1000Mbit/s!
Sim only: dit betreft 06-nummers
3 GB + onbeperkt bellen
10 GB + onbeperkt bellen
16 GB + onbeperkt bellen
Unlimited Start
Unlimited Basis
Unlimited Plus
Unlimited Premium
Data only: dit betreft 097-nummers
2 GB
10 GB
15 GB
Unlimited Start
Unlimited Basis
Unlimited Plus
Unlimited Premium
USP’s voor de partner:
Alle diensten gefactureerd op één factuur vanuit de partner naar de eindklant
One-stop-shop synergie met andere dienstverlening van Cloud Distributie
Aanvraagproces in Flux
Meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland
Exclusieve Vast-Mobiel integratie met Dstny UCaaS
Zeer concurrerend verdienmodel
Verstevigt je positie bij de klant en houdt de concurrentie buiten
Toegang tot een beheerportal voor al je klanten
Partner is contract-eigenaar
Blijvend verdienmodel ná afloop contracttermijn van klant
USP’s voor de Eindklant:
Zeer aantrekkelijk en concurrerend aanbod aan mobiele abonnementen
Geen zorgen over onverwachte kosten in Nederland, de EU en de VS.
Standaard 5G ondersteuning bij elk abonnement
Meest bekroonde mobiele netwerk van Nederland
Één aanspreekpunt voor al zijn ICT en telecomdiensten
Zeer persoonlijk en vertrouwelijk contact, de partner kent zijn klanten en de klant de partner
Flexibele abonnementen vanaf 1 maand
Onbeperkt bellen binnen de EU en afhankelijk van de bundel ook in Zwitserland, Turkije en de USA.
| SIM-Only | Data SIM-Only |
---|---|---|
Voice | Onbeperkt bellen/sms'en | N.v.t. |
Data | 3GB (300/80Mbps) | 2GB (300/80Mbps) |
10GB (300/80Mbps) | 10GB (300/80Mbps) | |
16GB (300/80Mbps) | 15GB (300/80Mbps) | |
Unlimited Basis (400/100Mbps) | Unlimited Start (20/20Mbps) | |
Unlimited Plus (700/100Mbps) | Unlimited Basis (400/100Mbps) | |
Unlimited Premium (1000/100Mbps) | Unlimited Plus (700/100 Mbps) | |
Unlimited Premium (1000/100Mbps) | ||
Looptijd | 1 maand | |
12 maanden | ||
24 maanden | ||
36 maanden | ||
Dekkingsgraad | 99% | |
5G | Ja |
De snelheid van de abonnementen is de maximaal haalbare snelheid. In de praktijk kan dit door invloed van verschillende factoren lager uitvallen.
Cloud Distributie zal altijd aanbevelen de dekkingsgraad goed te raadplegen om discussies over dekkingsproblemen te voorkomen. De dekkingsgraad is te vinden via deze link. Naast het zoeken op postcode, kan er ook een device opgegeven worden en er kan gefilterd worden op 3, 4 en 5G. Tevens kan in worden gezien of er werkzaamheden plaatsvinden op een bepaalde locatie.
Met Nummerbehoud is het mogelijk om het huidige mobiele nummer te porteren naar Cloud Distributie. Cloud Distributie zorgt er dan voor dat het huidige nummer wordt geactiveerd op een Odido Business bundel. De wetgeving geeft tegenwoordig aan dat er direct geporteerd mag worden. Dit kan financiële gevolgen hebben. Bij het aanvragen van nummerbehoud heb je 4 opties:
Z.s.m. zonder afkoop huidige abonnement: Dit is de meest gebruikte optie. De portering wordt pas doorgevoerd op het moment dat het huidige mobiele nummer contractvrij is.
Z.s.m. mét afkoop huidige abonnement: De portering vindt vrijwel direct plaats (bij goedkeuring van de latende partij) en (indien) het mobiele nummer nog niet contractvrij is, volgt er een afkoopsom vanuit de latende partij tot de contracthouder. Dit kan negatieve financiële consequenties hebben. Cloud Distributie raadt niet aan voor deze optie te kiezen tenzij er expliciet door de aanvrager voor gekozen wordt.
Op gewenste datum en tijd (op voorwaarde dat huidige contract verlopen is): Het verschil met de eerste optie is dat je bij deze optie de mogelijkheid hebt om de portering op een latere datum plaats te laten vinden.
Z.s.m. starten met een tijdelijk nummer en later porteren bij aflopen huidige contract: Dit is de minst gekozen optie. In de praktijk wordt er een nieuw abonnement geactiveerd en heeft de gebruiker 2 actieve abonnementen met 2 mobiele nummers, waarvan eentje tijdelijk totdat de portering heeft plaatsgevonden. De portering vindt dan plaats op het moment dat het huidige mobiele nummer contractvrij is.
Let op: Data Only mobiele nummer kunnen niet geporteerd worden.
Let op: Het is mogelijk om een wensdatum op te geven, maar dat kan maar 90 dagen maximaal in de toekomst zijn na het indienen van de aanvraag. Een afgekeurde portering annuleert niet automatisch de aanvraag! Na uiterlijk 6 maanden na de aanvraag wordt er een tijdelijk nummer geactiveerd en dus ook gefactureerd.
Odido Business verplicht gebruikers hun diensten te gebruiken i.c.m. een CE-gecertificeerd Toestel, dat geschikt is om gebruikt te worden op het Netwerk.
Om Netwerkbelasting te voorkomen mogen de SIM-Only en Data SIM-Only niet gebruikt worden in Routers en dergelijken zonder toestemming van Cloud Distributie en Odido Business. Neem contact op met je Partnermanager of Inside Sales indien er behoefte hiervoor is.
Sim Only | Data Only | ||||
Voice | Data | Voice | Data | ||
3 GB | In NL/EU: Onbeperkt Van NL naar EU: 120min. | In NL/EU: 3 GB (300/80 Mbit/s) | 2 GB | - | In NL/EU: 2 GB (300/80 Mbit/s) |
10 GB | In NL/EU: Onbeperkt Van NL naar EU: 120min | In NL/EU: 10 GB (300/80 Mbit/s) | 10 GB | - | In NL/EU: 10 GB (300/80 Mbit/s) |
16 GB | In NL/EU: Onbeperkt Van NL naar EU: 120min. | In NL/EU: 16 GB (300/80 Mbit/s) | 15 GB | - | In NL/EU: 15 GB (300/80 Mbit/s) |
Unlimited Start (20/20 Mbit/s) | In NL/EU: Onbeperkt Van NL naar EU: Onbeperkt | In NL: Unlimited (20/20 Mbit/s) In EU: 40 GB | Unlimited Start (20/20 Mbit/s) | - | In NL: Unlimited (20/20 Mbit/s) In EU: 40 GB |
Unlimited Basis (400/100 Mbit/s) | In NL/EU: Onbeperkt Van NL naar EU: Onbeperkt | In NL: Unlimited (400/100 Mbit/s) In EU: 45 GB | Unlimited Basis (400/100 Mbit/s) | - | In NL: Unlimited (400/100 Mbit/s) In EU: 45 GB |
Unlimited Plus (700/100 Mbit/s) | In NL/EU/CH/VS/TR: Onbeperkt Van NL naar EU: Onbeperkt Van NL naar CH/VS/TR: 120 min. | In NL: Unlimited (700/100 Mbit/s) In EU/CH/VS/TR: 50 GB | Unlimited Plus (700/100 Mbit/s) | - | In NL: Unlimited (700/100 Mbit/s) In EU/CH/VS/TR: 50 GB |
Unlimited Premium (1000/100 Mbit/s) | In NL/EU/CH/VS/TR: Onbeperkt Van NL naar EU/CH/VS/TR: Onbeperkt | In NL: Unlimited (1000/100 Mbit/s) In EU/CH/VS/TR: 50 GB | Unlimited Premium (1000/100 Mbit/s) | - | In NL: Unlimited (1000/100 Mbit/s) In EU/CH/VS/TR: 50 GB |
CH =Zwitserland | VS = Verenigde Staten | TR = Turkije
Bellen in en naar NL en EU wordt afgerekend per seconde met een minimum van 1 minuut.
Je ontvangt een waarschuwings-sms bij het verbruiken van 80% van je data én bij het volledig verbruiken van je data. Gebruik van internet wordt per 1 KB verrekend. De maximaal geraamde snelheid geldt voor NL. De snelheid in de EU, IJsland, Noorwegen, Liechtenstein, Zwitserland en de VS is mede afhankelijk van het netwerk van de roaming partner.
De Unlimited abonnementen zijn specifiek bedoeld voor individueel mobiel internet gebruik op smartphones en tablets en niet voor commerciële doeleinden. In dit abonnement start je in Nederland elke dag met 20 GB, welke je, indien nodig, zelf kosteloos en onbeperkt gedurende dezelfde dag kunt aanvullen met een GB-aanvuller via de Eindgebruikers App, My Odido of My-Odido Zakelijk. Indien er geen GB-aanvuller wordt geactiveerd, dan wordt na het bereiken van de 20 GB van je data de snelheid aangepast naar maximaal 384 Kbps downloadsnelheid en 64 Kbps voor uploaden. In Nederland kun je vervolgens kosteloos de 2 GB-aanvuller activeren. Het vaste aantal GB’s per dag en de GB-aanvullers zijn maximaal een dag geldig.
SIM-Kaarten zijn via Cloud Distributie te verkrijgen en benodigd om aanvragen in te leggen. Er zijn verschillende typen SIM-Kaarten. Cloud Distributie adviseert dan ook om van elke type SIM-Kaart een voorraadje aan te leggen. Het heeft geen zin om hele grote aantallen op voorraad te leggen. De SIM-Kaarten hebben namelijk een houdbaarheidsdatum. Op deze manier wordt voorkomen dat ongebruikte SIM-Kaarten en de daaraan gekoppelde mobiele nummers niet meer ingezet kunnen worden.
Type SIM-Kaart | Omschrijving |
---|---|
SIM-Only fysiek | Betreft een fysieke SIM-Kaart voor t.b.v. een SIM-Only abonnement. |
SIM-Only E-SIM | Betreft een E-SIM in de vorm van een QR-code voor een SIM-Only abonnement. |
Data SIM-Only fysiek | Betreft een fysieke SIM-Kaart voor t.b.v. een Data SIM-Only abonnement. |
Data SIM-Only E-SIM | Betreft een E-SIM in de vorm van een QR-code voor een Data SIM-Only abonnement. |
MB-Verdeler | Voor de MB-Verdeler zijn 1 à 2 additionele SIM-Kaarten benodigd. |
SIM-wissel | Voor SIM-Wissels is er een aparte SIM-Kaart beschikbaar zonder mobiel nummer daaraan gekoppeld. |
Het is voor iPhone-gebruikers mogelijk om eenvoudig al hun data én hun SIM over te zetten van een oude naar een nieuwe iPhone. Hierbij kan ook de fysieke simkaart eenvoudig worden overgezet naar een eSIM op de nieuwe iPhone. Wil de gebruiker op zijn huidige iPhone de fysieke simkaart omzetten naar eSIM? Ook dit is mogelijk via Apple eSIM Quick Transfer (via het menu ‘instellingen > mobiel netwerk > converteer naar e-sim’). Dit is kosteloos.
In de eindgebruikers app (My Odido) is het mogelijk om een fysieke simkaart om te zetten naar een eSIM voor IoS en Android devices. Dit is kosteloos.
Met Odido Business sta je niet voor verassingen. Dat betekent dat je als gebruiker niet (snel) met onvoorziene kosten wordt geconfronteerd. Kijk voor de meest actuele tarieven voor Buiten Bundel Verbruik naar de tarievenlijsten van Odido Business. Deze zijn publiekelijk toegankelijk.
Buiten bundel verbruik betreffende Voice is mogelijk door het bellen naar Service nummers (0900/0906) en het bellen naar en vanuit zones die buiten de bundel vallen.
GB’s zijn een maand houdbaar (ook na aankoop van een Add-On). Je ontvangt altijd een waarschuwings-sms bij het verbruiken van 80% van je data én bij het volledig verbruiken van je data. Na het bereiken van het limiet van je data, wordt de internetverbinding tijdelijk verbroken. Je kunt vervolgens kosteloos een verlaagde internetsnelheid gebruiken (64Kbps/64Kbps) of kiezen voor het aankopen van een MB⁄GB-aanvuller. Met deze verlaagde internetsnelheid kan je bijvoorbeeld wel whatsappen en e-mailen maar data-intensieve diensten als video kijken en muziek luisteren zijn niet meer mogelijk. In Nederland is de hoeveelheid data op verlaagde internetsnelheid onbeperkt, in EU en VS is de hoeveelheid beperkt.
Als er gebruik wordt gemaakt van een netwerk in een ander land dan Nederland, wordt de term roaming gebruikt. Om te kunnen internetten in het buitenland, dien je de optie 'dataroaming' aan te zetten bij de instelling op de mobiele telefoon. Odido stuurt standaard een SMS-je als je 80% of 100% van je data verbruikt hebt.
Tip; mocht de gebruiker willen weten wat de tarieven zijn in het land waar die persoon op dat moment is, dan kan hij een SMS-je sturen naar 5545 met in de tekst 'PRIJS LAND', bijvoorbeeld PRIJS SPANJE om de tarieven voor dat land te ontvangen.
De zones van Odido zijn via de volgende link te vinden. Op diezelfde webpagina kan je de 'Internet op Reis' tijdelijke bundels vinden voor het buitenland. In landen waar geen 4G beschikbaar is, wordt automatisch overgeschakeld naar lokale 3G of 2G netwerken.
Een van de belangrijkste onderdelen van het exclusieve partnership met Odido is dat er een integratie mogelijk is met Dstny UCaaS. Op deze manier kan je een Vast-Mobiel (VaMo) integratie creëren. Voor een beschrijving van deze integratie verwijzen we je naar de Dienstbeschrijving UCaaS.
Om gebruikers een ervaring te geven die past bij specifieke wensen, zijn er een aantal Add-ons af te nemen bij Cloud Distributie.
Met MB-verdeler van Odido Business kan je jouw abonnement uitbreiden met 1 of 2 extra SIM-kaarten, waarover je de data kan delen voor andere persoonlijke slimme apparaten. Daarmee ben je niet meer afhankelijk van (locaties met) WIFI. Vanaf het moment dat je de SIM-kaarten hebt ontvangen, dan heb je met al je apparaten toegang tot de internetbundel van je smartphone. Let op: Voor de Unlimited abonnementen geldt een hoger tarief. Cloud Distributie adviseert in dat geval te kiezen voor een los Data SIM-Only abonnement.
Er zijn verschillende GB-aanvullers beschikbaar:
1GB in NL/EU
2,5GB in NL/EU
6GB in NL/EU
12GB in NL/EU
Unlimited Internet voor een Dag in NL
5GB in EU (alleen voor Unlimited abonnementen)
Voor alle GB-aanvullers geldt dat het dezelfde snelheid heeft als het hoofdabonnement.
De additionele bundel Bellen Wereld biedt de mogelijkheid om tegen eenzelfde en gereduceerd tarief internationaal te kunnen bellen:
Bellen vanuit Nederland, de EU en Zone 1 naar Zone 2 en Zone 3
Bellen vanuit Zone 2 en Zone 3 naar Nederland, de EU, Zone 1, Zone 2 en Zone 3
Gebeld worden in Zone 2 of Zone 3
Deze optie kent een commitment van minimaal 12 maanden.
De additionele bundel Internet Wereld biedt de mogelijheid om in Zone 2 en Zone 3 respectievelijk 2 en 1GB data te kunnen verbruiken. Het internettegoed is één maand houdbaar. Je gebruik wordt per kalenderdag vastgesteld en naar boven afgerond op 200 KB of een veelvoud daarvan. Deze optie zit standaard inbegrepen bij het SIM-Only Unlimited Plus abonnement.
Deze optie kent een commitment van minimaal 12 maanden.
Odido Business heeft ook de mogelijkheid om tijdelijk gebruik te maken van internet passen in het buitenland (voor de landen die buiten de bundel vallen). Voor de beschikbare passen verwijzen we je naar de tarievenlijst. De land specifieke Internet op Reis passen hebben een eigen geldigheid in dagen. Hierna komt de pas te vervallen. Indien de data volledig verbruikt is, dan kan herhaaldelijk een nieuwe pas worden geactiveerd.
Het is daarnaast ook mogelijk om per MB te betalen (we adviseren dan wel om goed je verwachtte verbruik in te schatten).
Een extra sim die aan het actieve HBOM abonnement wordt gekoppeld, speciaal voor Apple Watch en Samsung smartwatch. Zo blijft de klant zonder telefoon bij de hand toch overal verbonden.
De voordelen op een rij
Eén mobiel telefoonnummer voor meerdere apparaten.
Zelfde telefoonnummer als huidige smartphone.
Parallel ringing: smartwatch en smartphone gaan gelijktijdig over.
Ook bereikbaar zonder smartphone of als de accu hiervan leeg is.
Gelijktijdig dataverbruik.
Na 1 maand dagelijks opzegbaar.
Geen aansluitkosten.
Belangrijke aanvullende informatie over Multisim in combinatie met geactiveerde abonnementen:
Geschikte Apple (iPhone 6S of nieuwe met minimaal iOS 15.2) en Android (minimaal Android 5.0) smartwatches in combinatie met Odido Business Multisim:
Apple Watch LTE 6, 7 en 8 serie.
Apple Watch SE LTE.
Apple Watch Ultra.
Samsung Smartwatch 4 (Classic).
Samsung Galaxy Watch 5 LTE en Pro LTE.
Multisim is alleen in Nederland te gebruiken.
Multisim functioneert niet in de volgende combinaties:
MB-verdeler.
DuoSim.
Vast op Mobiel integratie zoals met DSTNY UCaaS, Office Essential, VMI en Odido Business Essential.
Mutaties kunnen doorgevoerd worden via een Cloud Distributie medewerker.
Bij Odido Business HBOM abonnementen is het mogelijk om eens per maand de bundel te wijzigen. Dat kan zowel voor het upgraden als het downgraden.
Als partner heb je de mogelijkheid om bepaalde opties uit te zetten voor de gebruiker.
Abonnementen verlengen kan al 6 maanden voordat het contract afloopt. De verlenging zelf zal pas plaatsvinden als het huidige contract verlopen is. Voor een verlenging gelden de tarieven en voorwaarden die op het moment van verlengen gelden ook als de daadwerkelijke verlenging pas later plaatsvindt.
Als partner krijg je toegang tot het beheer portaal van Odido Business genaamd My Odido Business, ookwel afgekort als MOB. In MOB heb je de mogelijkheid om al het beheer voor abonnementen van jouw klanten te regelen. Denk aan het inzien van informatie van de abonnementen, nummers te groeperen, verbruik in te zien, SIM wissels uit te voeren, bundels te wijzigen, PIN en PUK codes op te halen, enz. Het is mogelijk om hier meerdere accounts voor aan te vragen bij Cloud Distributie.
Het is mogelijk om op aanvraag 1 Contract Einddatum in te regelen voor een eindklant. De voorwaarden hiervan zijn:
Minimale looptijd is 12 maanden (geldt ook voor contractvernieuwing)
Geldt alleen voor SIM Only
Krimp als onderdeel van 1CED is alleen in overleg mogelijk en zal per case gekeken worden of er aanspraak gemaakt kan worden hierop.
De Tarieven worden door Odido Business bepaald en zijn voor de eindklant altijd hetzelfde. De partner krijgt een bepaalde procentuele korting van Cloud Distributie op basis van de eindgebruikerstarieven.
De partner is vrij om te bepalen wat zijn verkooptarieven zijn. Aangezien het niet mogelijk is om in de Eindgebruikers app uit te zetten wat de advies eindgebruikersprijs is, adviseren we - indien de partner hogere tarieven wilt hanteren - het verschil als extra post op de factuur te zetten naar zijn klant (bijvoorbeeld onder de noemer 'Servicekosten').
Facturatie wordt vanuit FLUX verstuurd naar de partner. Cloud Distributie neemt daarin 1-op-1 de informatie over die wij in de factuur krijgen vanuit Odido Business.
De eerste factuur kan wat vreemd overkomen door:
Eenmalige aansluitkosten (activatiekosten).
Afwijkend bundeltarief. Als je midden in een lopende maand het abonnement afsluit, dan worden de resterende dagen in rekening gebracht. De maand erop zal het bundelbedrag wel overeenkomen met het tarief waar het voor afgenomen is.
Afwijkende factuurperiode van de 25ste van de maand tot en met de 24ste van de maand erop.
De bovengenoemde 3 zaken worden sowieso in rekening gebracht bij de eerste factuur. Eventueel kan er nog een extra post op de eerst factuur terechtkomen en dat is:
Buiten bundel verbruik of opties
De maanden erna bestaat de factuur uit het vaste bedrag voor de bundel die is gekoppeld aan het 06-nummer en het verbruik en extra opties buiten de bundel
Abonnementen zijn in FLUX aan te vragen onder de hoofdcategorie Mobiel.