3CX Call Queue wachtrij aanmaken

3CX Call Queue wachtrij aanmaken

1. Queue Aanmaken

Op het zo genoemde dashboard van 3cx navigeer je in aan de linkerzijde naar "Call Queues" en druk je op "Add"

2. Queue configureren

Je komt op pagina waar je de volgende zaken in kan instellen.

Name(Naam): Denk aan Support, Verkoop, werkplaats etc

Extension(systeemnummer):  Net als je gebruiker het interne nummer van de Queue, wij adviseren deze op één volgend in te stellen(800, 801, 802 etc)zo hou je je centrale overzichtelijk.

Polling strategy(Bel strategie): De manier waarop de Gebruikers aangeroepen worden. Wij zien dat de meeste bedrijven deze op "Ring all" hebben staan.

Ring time(overgangstijd per gebruiker/Agent): De tijd dat de telefoon per gebruiker rinkelt, dit verschilt per "Polling Strategy"

-Ring all: Alle gebruikers van de queue worden tegelijk en altijd aangroepen

-Prioritized Hunt: Gaat de volgorde af die aangegeven staat bij het kopje "Agents"

-Fewest Answered: Roept de Agents aan die het minst de telefoon opgenomen hebben.

-Er zijn er nog meer, maar dit zijn de meest gebruikte.

 

Destination if no answer(bestemming wanneer de beller niet opgenomen wordt): Als De "Maxium Queue Wait Time" verlopen is zal de beller ongeacht de ring time doorgezet worden naar de aangegeven bestemming.

Music on Hold: Het muziekje dat afgespeeld wordt wanneer bellers in de wacht staan.

Play Intro prompt: Het welkomsbericht wat mensen horen als ze in de queue terecht komen.

Options: Hier kan je zorgen dat de centrale zegt op welke positie de klant staat.

 

"Agents": Onder dit kopje kan je de Agents/gebruikers/extensies toevoegen aan de queue. 

3.Queue aangemaakt:

Met de bovenstaande instellingen kunt u een gebruikelijke queue(wachtrij) instellen. Vergeet alleen niet om op de blauwe "OK" toets te drukken om de queue op te slaan!

  

4. De queue in gebruik nemen.

Zorg dat de Queue wordt aangeroepen door bijvoorbeeld een Inbound rule of onder elke andere plek in de centrale waar je "Destination if no awnser" wordt aangegeven.