3CX - Extensie aanmaken

3CX - Extensie aanmaken

Om te kunnen bellen zijn er extensies (gebruikers) nodig. LET OP: elke extensie kost geld!!

Log in op je 3CX omgeving en ga naar Extensions. Hier kun je alle actieve extensies zien. Om een nieuwe extensie aan te maken klik je op ADD.


 

Er zijn een aantal zaken belangrijk bij het aanmaken van een extensie


First Name: voornaam van de gebruikers

Last Name: achternaam van de gebruikers

Email Address: *belangrijk voor de welkomsmail, met deze e-mail kan de client eenvoudig in gebruik worden genomen.

Mobile Number: *nummer wordt gebruikt voor een eventuele mobiele doorschakeling.

Outbound Caller ID: is alleen van toepassing wanneer er verschillende uitgaande nummers worden gebruikt. 

Onder deze instellingen staan nog een aantal overige belangrijke zaken:


Authentication: kan gebruikt worden voor het handmatig registreren van een telefoon (niet voor de client!)

Web Authentication: elke 3CX gebruiker heeft een web omgeving, hier kan op ingelogd worden. 

In de tabbladen boven aan de pagina kunnen nog enkele belangrijke settings gemaakt worden:


Voicemail: deze wordt standaard uitgezet, dit zijn de privĂ© voicemails. indien gewenst kunnen deze aangezet worden. De optie om deze per e-mail toe te sturen kan aangezet worden.

Forwarding Rules: hier kun je instellen wat er gedaan moet worden zodra de gebruikers zijn telefoon niet opneemt. Moet deze doorgeschakeld worden naar mobiel of naar een overflow?! 

Phone Provisioning: Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van een geschikt toestel kan het toestel in de provisioning worden gezet. Hoe de provisioning werkt wordt beschreven in andere artikels.

BLF: deze functie kan gebruikt worden voor het vaste toestel of de client. 

Options: hier staan enkele voorkeursinstellingen. BELANGRIJKSTE is de optie 'Disallow use of extension outside the LAN'. Deze moet NIET aangevinkt zijn om een toestel te laten registeren. 

Rights: hier kunnen de gebruikersrechten worden ingesteld

Integration: alleen beschikbaar bij de PRO variant. 

Na het aanmaken van de extensie kan de welkomsemail worden verstuurd. De gebruikers ontvangt een e-mail waarmee hij eenvoudig de software kan downloaden.


    • Related Articles

    • Xelion 8 - Gebruiker extensie aanmaken

      4. Gebruikers In dit hoofdstuk wordt uiteengezet welke soorten gebruikers er zijn en hoe een gebruiker aangemaakt kan worden. Om met Xelion te kunnen werken moet je als gebruiker bestaan in Xelion. Rollen Een gebruiker kan één van drie rollen ...
    • Cloud Distributie portal Flux een klant aanmaken en bestellen

    • Handleiding Cloud Distributie portal FLUX

      Beltarieven aanmaken Klik op tariefplan toevoegen Geef het tariefplan een naam en kies wel of geen Onnet facturatie (onderling gratis bellen) De standaard prijzen zijn alle buitenland tarieven, daar kies je een opslagpercentage en een starttarief. ...
    • 3CX - outbound rule aanmaken

      Om uitgaande gesprekken te voeren moet er een outbound rule worden aangemaakt. Hiermee kun je regelen op welke manier er uitgebeld mag worden. Log in op je 3CX omgeving en ga naar Outbound Rule, om een nieuwe aan te maken klik je op Add.  Wij gaan in ...
    • OnzeDoorschakeling.nl account aanmaken

      OnzeDoorschakeling.nl account aanmaken Onzedoorschakeling.nl is geen standaard app zoals je die in de App Store of Google Play Store kunt vinden. Het is een webpagina die je via je laptop, pc, mobiel of tablet kunt benaderen. Simpel en eenvoudig met ...