In de meeste gevallen is het mogelijk om telefonisch een doorschakeling te activeren. Let op, dit kan afwijken per centrale. Lees het gehele artikel voor de 2 mogelijkheden.
1) Doorschakeling d.m.v. aanpassen office hours
Stap 1.
Log in op de management console. Ga vervolgens naar SETTINGS > DIAL CODES en scrol vervolgens naar beneden tot dat je het volgende voor je hebt:
Stap 2.
Vul hier een makkelijk voor jou te onthouden code in. In dit geval heb ik gekozen voor *77. Vergeet na afloop niet op opslaan te drukken
Er zijn nu 3 telefonische opties erbij gekomen;
*77 - Terugzetten naar de standaard tijdsconfiguratie
*771 - Ten allen tijde geopend
*772 - Ten allen tijde gesloten (Doorschakeling actief)
Stap 3
Ga nu naar Inbound Rules en scrol naar beneden. Kies voor "Destination for calls outside the office hours" op "Forward To Outside Number" en vul hier je 06-nummer in.
Bel vervolgens *772 om de vaste lijn door te schakelen naar de mobiel. Om dit terug te zetten, bel je naar *77.
2) Doorschakeling d.m.v. aanpassen status (DND)
Let op: Deze constructie werkt alleen wanneer het gesprek direct uitkomt op de extensie. Ga naar extensions > Forwarding Rules > En kies voor status DND. Scrol naar beneden en kies hier voor "Forward to outside number" en vul hier je 06-nummer in.
Dit kan je activeren door te bellen naar *60. De-activeren is mogelijk door *61, zie afbeelding onderstaand.