3CX - Handleiding Digitale Receptionist(e)/Keuzemenu

3CX - Handleiding Digitale Receptionist(e)/Keuzemenu

Het is mogelijk een keuzemenu aan te maken binnen uw 3CX omgeving. Dit geeft de beller diverse opties waaruit hij/zij kan kiezen doormiddel van het indrukken van 1 van de numerieke toetsen op zijn/haar toestel. Hieronder treft een uitgebreide uitleg over deze opties aan.

Log in op uw admin omgeving van 3CX en click op “Digital Receptionist”.

 Hier krijgt u een overzicht te zien van uw eigen digitale receptionist(e) Click hier op "+Add". U krijgt nu diverse kolommen te zien met opties hierin waaronder: General; Menu Options; Direct Inbound Dialing (DID); Destination for invalid or no DTMF input en Options. Hiermee kunt u het bel keuze menu instellen. 

 

General 

1. Enter name - Uw digitale receptionist(e) een benaming geven. 

2. Extension - Een extensie nummer toewijzen aan uw digitale receptionist(e)

3. Prompt: Format WAV - Instellen van welkoms/menu bericht

4. Digital Receptionist Language - De taal voor de standaard meegeleverde gesproken bericht geving.

 

General.PNGMenu Options

Met deze opties kunt u bepalen welke actie er ondernomen word als er een numerieke toets word ingedrukt als de beller zich in de menu omgeving begeeft.

Er zijn 9 opties mogelijk om te koppelen aan een numerieke toets. 

1. Nothing - Er gebeurt niks

2. End Call - Beëindigd gesprek

3. Connect to Extension - Verbind met extensie

4. Connect to Ring Group - Verbind met Ring groep

5. Connect to Queue - Verbind met wachtrij

6. Connect to Digital Receptionist - Verbind met receptionist(e)

7. Transfer to Voicemail - Verbind met voicemail

8. Call by name - Met de numerieke toetsen de eerste 3 letters van de naam ingeven met wie u wilt worden doorverbonden.

9. Repeat Prompt - Het audio bestand nogmaals afspelen wat gekoppeld staan bij Prompt

Menu_options_3cx.PNG

Direct Inbound Dialing (DID)

Hier kunt u een telefoonnummer uit uw SIP-trunk toewijzen op de Digitale receptionst(e) extensie, zodat als deze word aangebeld de beller direct in het keuze menu terecht komt. 

Direct_inbound_dailing.PNG

Destination for invalid or no DTMF input

Wat moet er gebeuren met het gesprek als er geen geldige doel is opgegeven en/of er is geen keuze gemaakt. 

If no input within seconds - Als er niks in ingegeven binnen de ingestelde tijd.

Er zijn 9 opties mogelijk om in te stellen voor als er niks word ingegeven binnen de ingestelde tijd.

1. Nothing - Er gebeurt niks

2. End Call - Beëindigd gesprek

3. Connect to Extension - Verbind met extensie

4. Connect to Ring Group - Verbind met Ring groep

5. Connect to Queue - Verbind met wachtrij

6. Connect to Digital Receptionist - Verbind met receptionist(e)

7. Transfer to Voicemail - Verbind met voicemail

8. Call by Name - Met de numerieke toetsen de eerste 3 letters van de naam ingeven met wie u wilt worden doorverbonden.

9. Repeat Prompt - Het audio bestand nogmaals afspelen wat gekoppeld staan bij Prompt

 Options

1. Redirect to MS Exchange - activatie optie MS Exchange 

2. Reminder/Wake-up Service - activatie optie Herrinering / Wakker worden dienst

Nu weet u wat de opties en mogelijkheden zijn voor het instellen van een Digitale Receptionist(e)

 

Hieronder volgt het stappenplan voor het instellen van uw Digitale Receptionist(e)

1. Login op uw 3CX admin omgeving.

2. Klik bij de linkerbalk op Digital Receptionist en daarna op +Add

3. Klik in de kolom General op Enter a name en benoem uw Digital Receptionist

4. Klik in de kolom General op Extension en geef een extensie nummer aan uw Digital Receptionist

5. Klik in de kolom General op Prompt: Format WAV en upload uw geschikte audio bestand

6. Klik in de kolom General op Digital Receptionist Language en selecteer het standaard meegeleverde menu taal (indien beschikbaar, anders Nederlands)

7.Klik in de kolom Menu Options bij Action op het dropdown menu en selecteer de gewenste actie die uitgevoerd dient te worden nadat er een nummerieke toets is ingegeven

8. (Indien nodig) Klik in de kolom Direct Inbound Dialing (DID) op Add a DID/DDI en selecteer het gewenste telefoonnummer waarop de gesprekken direct mogen worden aangeboden

9. Klik in de kolom Destination for invalid or no DTMF input op If no input within seconds en geef hier de gewenste tijd in. Klik vervolgens op de dropdown menu eronder en selecteer de gewenste actie.

10. Klik in de kolom Destination for invalid or no DTMF input bij If input is invalid then op de gewenste actie die uitgevoerd dient te worden

11. Klik in de kolom Options in de box op de gewenste service die u wilt activeren.

 

 

    • Related Articles

    • Dstny UCaaS handleiding

      Dstny UCaaS handleiding DiD nummers koppelen aan UCaaS trunk Stap 1 is het koppelen van nummers aan de UCaaS trunk. Ga daarvoor naar Partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon DiDs. Hier kan je nummers selecteren en toewijzen ...
    • VoipCube handleiding

      VoipCube handleiding Deze VoiPCube Portal handleiding is het beginpunt om de belangrijkste functies te leren kennen. Of jouw klant nu een Exact, Afas of een Hubspot CRM koppeling wil met UCaaS of 3CX, VoipCube biedt alle tools voor een effectieve ...
    • FLUX Multi-user handleiding

      FLUX wordt uitgebreid met een multi user functionaliteit. Tegelijkertijd is het bestaande account omgezet tot een partner account. Vanuit dat partner account, waarvan er maar één kan zijn, kunnen er meerdere accounts (users) aangemaakt worden bij ...
    • Xelion - Keuzemenu

      Onderstaande vind je de stappen om zelf een nieuwe keuzemenu aan te maken en/of de keuzes en bericht aan te passen.  1. Nieuw keuzemenu maken  Log in op de beheer portaal en volg de stappen in de video om een nieuwe keuzemenu aan te maken   2. ...
    • 3CX handleiding Manual administrator

      Creating Extensions and Deploying the 3CX Apps On this topic Introduction Creating Users/Extensions Importing from a CSV file Importing from Office 365 Importing from FreePBX ® Welcome Email Online Cheat Sheet The 3CX Apps Deploying the 3CX Apps ...