Aan de linkerkant van de 3CX applicatie staat het icoon een man met een klokje. Zodra je hier op klikt, zie je de “aanwezige” collega’s per afdeling. Vanuit hier kan je de collega’s aanbellen op hun interne nummer.
Je kan vanuit de applicatie bellen door bovenin de witte balk een nummer of naam in te toetsen. Dit kan de naam zijn van een interne collega, of de naam van een toegevoegd contact.
De 3CX app biedt de mogelijkheid om het huidige gesprek door te verbinden naar een intern of extern nummer. Hierin zijn 2 mogelijkheden;
Druk hiervoor op “Transfer” en voer vervolgens het bestemmingsnummer in. Wanneer je nu opnieuw op Transfer drukt, wordt het gesprek direct doorgezet.
Druk hiervoor op “Aangek”. Vervolgens verschijnt het 2e plaatje. Voer het bestemmingsnummer en bel deze aan. Vanuit hier kan je het gesprek na de aankondiging doorverbinden óf het gesprek terughalen door op “Einde” en weer “Lijn 1” te klikken.
Uiteraard biedt de 3CX ook de mogelijkheid om de microfoon te dempen zonder het gesprek in de wacht te zetten. Druk hiervoor op “Microfoon”.
Wanneer je een gesprek voert via de 3CX app, heb je de mogelijkheid om iemand in de wacht te zetten. De beller aan de andere kant zal ondertussen de vooraf ingestelde wachtmuziek horen. Dit kan uiteraard door op de knop “Wachtstand” links bovenin te drukken.
Vanuit hier kan het gesprek weer worden hervat, maar het biedt ook de mogelijkheid om een andere collega te raadplegen. Druk hiervoor op “Lijn 2”. Om de 2e oproep af te sluiten, druk op de grote weer op de grote rode knop. Vervolgens druk je op “Lijn 1” om het originele gesprek weer op te pakken.
3CX Biedt de mogelijkheid om bedrijfscontacten (voor iedereen) en persoonlijke contacten (specifiek voor jouw gebruiker) toe te voegen. De persoonlijke contacten kunnen worden aangemaakt via de softclient middels het optie-menu.
Bedrijfscontacten (voor iedereen) kunenn alleen middels de managementconsole worden toegevoegd. Niet iedereen heeft Laat ons even weten als hier assistentie of uitleg bij gewenst is.