3CX - Handleiding softphone

3CX - Handleiding softphone

  1. Aanwezigheid


Aan de linkerkant van de 3CX applicatie staat het icoon een man met een klokje. Zodra je hier op klikt, zie je de “aanwezige” collega’s per afdeling. Vanuit hier kan je de collega’s aanbellen op hun interne nummer.

 

  1. Bellen en doorverbinden

 

Je kan vanuit de applicatie bellen door bovenin de witte balk een nummer of naam in te toetsen. Dit kan de naam zijn van een interne collega, of de naam van een toegevoegd contact.

De 3CX app biedt de mogelijkheid om het huidige gesprek door te verbinden naar een intern of extern nummer. Hierin zijn 2 mogelijkheden;

  1. Koud doorverbinden (Transfer, zonder ruggenspraak)

Druk hiervoor op “Transfer” en voer vervolgens het bestemmingsnummer in. Wanneer je nu opnieuw op Transfer drukt, wordt het gesprek direct doorgezet.

  1. Warm doorverbinden (Aangekondigd doorverbinden, met ruggenspraak)

Druk hiervoor op “Aangek”. Vervolgens verschijnt het 2e plaatje. Voer het bestemmingsnummer en bel deze aan. Vanuit hier kan je het gesprek na de aankondiging doorverbinden óf het gesprek terughalen door op “Einde” en weer “Lijn 1” te klikken.

Uiteraard biedt de 3CX ook de mogelijkheid om de microfoon te dempen zonder het gesprek in de wacht te zetten. Druk hiervoor op “Microfoon”.

 

  1. Wachtstand en 2e oproep


Wanneer je een gesprek voert via de 3CX app, heb je de mogelijkheid om iemand in de wacht te zetten. De beller aan de andere kant zal ondertussen de vooraf ingestelde wachtmuziek horen. Dit kan uiteraard door op de knop “Wachtstand” links bovenin te drukken.

Vanuit hier kan het gesprek weer worden hervat, maar het biedt ook de mogelijkheid om een andere collega te raadplegen. Druk hiervoor op “Lijn 2”. Om de 2e oproep af te sluiten, druk op de grote weer op de grote rode knop. Vervolgens druk je op “Lijn 1” om het originele gesprek weer op te pakken.

 

  1. Contact toevoegen (telefoonboek)


3CX Biedt de mogelijkheid om bedrijfscontacten (voor iedereen) en persoonlijke contacten (specifiek voor jouw gebruiker) toe te voegen. De persoonlijke contacten kunnen worden aangemaakt via de softclient middels het optie-menu.

Bedrijfscontacten (voor iedereen) kunenn alleen middels de managementconsole worden toegevoegd. Niet iedereen heeft Laat ons even weten als hier assistentie of uitleg bij gewenst is.


    • Related Articles

    • Dstny UCaaS handleiding

      Dstny UCaaS handleiding DiD nummers koppelen aan UCaaS trunk Stap 1 is het koppelen van nummers aan de UCaaS trunk. Ga daarvoor naar Partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon DiDs. Hier kan je nummers selecteren en toewijzen ...
    • Xelion Softphone: Je softphone leren kennen

      Softphone: Je softphone leren kennen De softphone bestaat uit enkele hoofdonderdelen. Hieronder een korte uitleg De Xelion 6 softphone bestaat uit een aantal hoofdonderdelen die we hieronder zullen benoemen.     Gebruikers informatie en status Hier ...
    • VoipCube handleiding

      VoipCube handleiding Deze VoiPCube Portal handleiding is het beginpunt om de belangrijkste functies te leren kennen. Of jouw klant nu een Exact, Afas of een Hubspot CRM koppeling wil met UCaaS of 3CX, VoipCube biedt alle tools voor een effectieve ...
    • FLUX Multi-user handleiding

      FLUX wordt uitgebreid met een multi user functionaliteit. Tegelijkertijd is het bestaande account omgezet tot een partner account. Vanuit dat partner account, waarvan er maar één kan zijn, kunnen er meerdere accounts (users) aangemaakt worden bij ...
    • 3CX Gebruikershandleiding V15.5

      In de gebruikers handleiding vindt u uitleg over alle functies van 3CX. 3CX heeft een krachtige client voor Windows, Mac, iOs en Android waarmee u altijd en overal bereikbaar bent en gesprekken kunt beheren. 3CX Installeren & Configureren Inloggen op ...