Als je nu gaat inloggen in de UCaaS Service management Portal via portal.dstny.nl kan je rechtsboven de centrale kiezen die je wilt gaan inrichten (hieronder als voorbeeld kiezen wij nfr.clouddistributie.nl)
Stap 2 Call Distributie Group (inbound rule) aanmaken
Het makkelijkste is om eerst de Call Distributie Group (inbound rule) aan te maken. Ga hiervoor links naar Organization setup > Call distribution groups en kies Add call distribution. Geef deze een naam en koppel het telefoonnummer van de klant (Group number)
Vink bij members aan via welke apps en toestellen de klant bereikbaar wil zijn.
Kies bij Prompts bijvoorbeeld de Ringing greeting en klik rechtsonder op Save!
Stel hetzelfde nummer in als Switchboard nummer. Ga hiervoor links naar Organization setup > Settings en kies het nummer van de Call Distributie Group zodat iedereen dat nummer als uitgaande nummer kan gebruiken
Stap 3 users aanmaken
Klik in de linkerkolom op < organization setup > Users > Add user en maak een gebruiker aan
Kies Next en koppel een intern nummer aan de gebruiker
> next > next > Save
Klik rechts op de 3 bolletjes en edit user
Vul bij Number Fields het mobiele nummer van de user in als +31.... en klik op save
Klik rechts op de 3 bolletjes en stuur de gebruiker een welcome SMS
Stap 4 koppel de user(s) aan de Call Distributie Group (inbound rule)
Klik in de linkerkolom op Organization Setup > Call Distributie Group en klik op de 3 bolletjes rechts van de aangemaakte groep (Edit)
Ga naar Members en vink de user(s) aan en klik op Save.