Dstny UCaaS inrichten in 5 stappen.

Dstny UCaaS inrichten in 5 stappen.

je hebt via Partner > klanten > orders een Dstny UCaaS centrale besteld voor je klant. De Email met de inloggegevens heb je ontvangen en nu is het tijd de centrale in bedrijf te stellen.

Stap 1 telefoonnummers koppelen aan Dstny UCaaS

Stap 1 is het koppelen van nummers aan de UCaaS trunk. Ga daarvoor naar Partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon DiDs.
Hier kan je nummers selecteren en toewijzen aan de UCaaS trunk



Als je nu gaat inloggen in de UCaaS Service management Portal via portal.dstny.nl kan je rechtsboven de centrale kiezen die je wilt gaan inrichten (hieronder als voorbeeld kiezen wij nfr.clouddistributie.nl)



Stap 2 Call Distributie Group (inbound rule) aanmaken

Het makkelijkste is om eerst de Call Distributie Group (inbound rule) aan te maken. Ga hiervoor links naar Organization setup > Call distribution groups en kies Add call distribution. Geef deze een naam en koppel het telefoonnummer van de klant (Group number)



Vink bij members aan via welke apps en toestellen de klant bereikbaar wil zijn. 



Kies bij Prompts bijvoorbeeld de Ringing greeting en klik rechtsonder op Save!



Stel hetzelfde nummer in als Switchboard nummer. Ga hiervoor links naar Organization setup > Settings en kies het nummer van de Call Distributie Group zodat iedereen dat nummer als uitgaande nummer kan gebruiken



Stap 3 users aanmaken

Klik in de linkerkolom op < organization setup > Users > Add user en maak een gebruiker aan


Kies Next en koppel een intern nummer aan de gebruiker 



> next > next > Save

Klik rechts op de 3 bolletjes en edit user


Vul bij Number Fields het mobiele nummer van de user in als +31.... en klik op save



Klik rechts op de 3 bolletjes en stuur de gebruiker een welcome SMS



Stap 4 koppel de user(s) aan de Call Distributie Group (inbound rule) 

Klik in de linkerkolom op Organization Setup > Call Distributie Group en klik op de 3 bolletjes rechts van de aangemaakte groep (Edit)



Ga naar Members en vink de user(s) aan en klik op Save.



Wil je Odido Vast Mobiel activeren voor de gebruiker(s), klik dan op Odido vast Mobiel activeren 


Stap 5 Uitleg Dstny UCaaS app aan de klant

Wanneer je de Dstny Mobile app voor het eerst start wordt het Contacten scherm getoond. Aan de onderzijde van het scherm worden 2 sliders getoond waarmee je snel de verschillende functies van de app je persoonlijke instellingen kunt aanpassen. Vergeet niet dat de gebruiker zich dient aan te melden in de ACD groep om gesprekken te ontvangen)



  1. Swipe blauw naar rechts om het widget menu in beeld te brengen en kies ACD-groepen en zorg dat je aangemeld bent
  2. Swipe blauw naar rechts om het widget menu in beeld te brengen en kies instellingen en zet internetoproepen aan (bij een Odido @Work sim met vamo zet je deze functie juist uit)
  3. Swipe groen naar links voor je persoonlijke instellingen en klik op Beller-ID en kies daar het juiste uitgaande nummer van de centrale

De klant kan nu bellen en gebeld worden via de mobiele app. 

Dit waren de eerste 5 stappen om een Dstny UCaaS centrale in werking te stellen. Nu is het tijd om de wensen van de klant verder op te pakken en bijvoorbeeldtoestellen aan te melden .  Een uitgebreide handleiding kan je vinden in de bijlage van de Dstny UCaaS handleiding.








    • Related Articles

    • Dstny UCaaS handleiding

      Dstny UCaaS handleiding DiD nummers koppelen aan UCaaS trunk Stap 1 is het koppelen van nummers aan de UCaaS trunk. Ga daarvoor naar Partner > klanten en klik achter de betreffende klant op het icoon DiDs. Hier kan je nummers selecteren en toewijzen ...
    • Dstny UCaaS brochure

      De laatste Dstny UCaaS brochure kunt u vinden in de bijlage.
    • GEBRUIKERSHANDLEIDING Dstny UCaaS Vast-mobiel Basis

      GEBRUIKERSHANDLEIDING Dstny UCaaS Vast-mobiel Basis kan je in de bijlage vinden.
    • Dstny UCaaS Configuratie Teams Telephony

      Om Dstny UCaaS te koppelen met Teams kunnen onderstaande stappen gebruikt worden. Deze stappen beschrijven wat er voor nodig is om Teams te kunnen gebruiken als “softphone”. Dstny UCaaS gebruikt de kracht van Call2Teams en Dstny Automate om de ...
    • Dienstenbeschrijving Dstny UCaaS

      Dstny UCaaS Dstny is een toonaangevende Europese speler als het gaat om Telecom dienstverlening en het in de markt zetten van innovatieve dienstverlening voor de zakelijke markt. Naast het aanbod van stabiele diensten via FLUX komt daar met directe ...