Om inkomend bereikbaar te zijn op het telefoonnummer is een inbound rule van belang. Hiermee kun je regelen wat er moet gebeuren als een nummer wordt aangebeld.

Log in op je 3CX omgeving en ga naar Inbound Rule, om een nieuwe aan te maken klik je op Add DID Rule


 

Geef een logische naam aan de inbound rule, vervolgens kies je het nummer die je wilt instellen (nummers moeten toegevoegd zijn aan de trunk voordat ze hier zichtbaar zijn)


In de opties hieronder kun je aangeven waar het nummer aangekoppeld moet worden, de volgende opties zijn beschikbaar (indien aangemaakt in je 3CX omgeving):

- Digital Receptionist (keuze menu)

- Ring group 

- Queue (huntgroep / wachtrij met geavanceerde opties)

- Voicemail

- Doorschakelen naar een extern nummer

In het voorbeeld hierboven gaan we er vanuit dat de extensie reeds is aangemaakt. Het is nu zo ingesteld dat als er naar 31882550100 wordt gebeld dat extensie 200 John Splinter gaat rinkelen. Als alles naar wens is klik je bovenaan de pagina op OK.

Het is ook mogelijk om rekening te houden met openingstijden 'set up specific Office Hours for this Trunk'. Mocht je meerdere nummers hebben en zijn voor alle nummers dezelfde openingstijden van toepassing dan kan deze instelling beter op systeemniveau worden gemaakt. Dit is in te stellen in Settings > Timezone & Office Hours Settings.