Easybell Partnerportal Handleiding – Inloggen, beheer en instellingen voor partners

Easybell Partnerportal handleiding

Easybell Partnerportal handleiding

Per 4 juni 2025 is voor Easybell NL gestart met het partnermodel. Vanaf dat moment kunnen partners zich aanmelden als partner van Easybell. Hiermee krijgen partners de mogelijkheid om de producten en diensten van Easybell NL zelf aan te bieden bij klanten en prospects.

Partner worden

Om partner te worden dien je een aanvraag per e-mail te doen of via de Cloud Distributie website. Ga naar: https://www.clouddistributie.nl/aanmelden// 

De aanvraag zal dan in behandeling genomen worden door het Easybell NL team. Zij zullen een account aanmaken voor de partnerportal.

Eerste inlog

Zodra je partneraccount in de portal aangemaakt is, ontvang je op het aangegeven mailadres een bevestiging.

image-20250901-091248.png

Gebruik de link in de e-mail om vervolgens in te loggen op de Easybell Partnerportal.

Voor het inloggen op de partnerportal wordt naast gebruikersnaam en wachtwoord ook een multifactorauthenticatie afgedwongen middels een 6-cijferige code die je per mail ontvangt.

image-20250617-131015.png

Partnerportal

Introductie

Wanneer een organisatie partner wordt van Easybell NL, dan krijgt deze toegang tot de partnerportal. Deze portal geeft de partner de mogelijkheid om klanten aan te maken en te beheren, producten en diensten te bestellen, commissies in te zien en service/supportdocumentatie te raadplegen.

image-20250617-132618.png
  1. Account - hier kan je als partner je eigen adres, facturatie, inlog en contactgegevens aanpassen

  2. Bestel - bestellen van producten en diensten voor klanten

  3. Commissies - inzage in commissies en deze downloaden

Commissies zijn nog niet beschikbaar in de partnerportal, deze feature wordt momenteel ontwikkeld.

  1. Portalaccount beheren - aanmaken en beheren extra portalgebruikers

  2. Klantaccount zoeken - klanten doorzoeken op basis van filters

  3. Service - toegang tot support & helpdocumentatie

  4. Profiel - accountbeheer (identiek aan 1.)

 

Overzicht functionaliteiten partnerportal

De partnerportal is in de basis ingericht op het beheren van klanten en producten bestellen voor klanten. Daarnaast is het mogelijk om extra gebruikers aan te maken (sales/techniek).

 

Portalaccount beheren

Nieuwe portalaccounts maken kan via de partnerportal. Kies in het hoofdmenu voor [Portalaccount beheren].

Kies voor [Portalaccount aanmaken]. Hierbij kan gekozen worden voor 2 typen accounts: commercieel (SalesAgent) en technisch (Technician).

Hierbij kan tevens gekozen worden welke rechten deze gebruikers krijgen:

  • Bestellingen maken

  • Toegang (zoeken door klanten)

    • Geen

    • Alle

    • Alleen klanten die via dit account bestellen

image-20250617-134606.png

Bestaande portalaccount gebruikers kunnen beheerd worden via [Portalaccount beheren] > [Portalaccount beheren]. Hier kan op naam of type (Sales/Tech) gezocht worden.

Bestellen als partner

Partners kunnen Easybell producten en diensten bestellen voor klanten.

Bestaande klanten beheren

In de portal kunnen bestaande klanten gezocht en beheerd worden. Ook is het mogelijk om de CloudPBX van de klant via deze route te managen.

Kies in het hoofdmenu voor [Klantaccount zoeken].

image-20250617-135742.png

Hier kan gezocht worden op verschillende parameters.

Direct kiezen voor de button [Zoek op] levert een overzicht van alle bestaande klanten.

image-20250617-140104.png

In dit overzicht worden de volgende details van de klant(en) getoond:

  1. Easybell-klantnummer - dit start altijd met C en bevat verder 7 cijfers

  2. Achternaam - achternaam van de primaire contactpersoon van de klant

  3. Bedrijf - bedrijfsnaam van de klant

  4. Adres - adres van de klant

  5. Naar het klantenportaal - hiermee kan direct ingelogd worden op het klantenportaal (https://my.easybell.nl)

 

Door in te loggen op het klantportaal kun je de omgeving van de klant rechtstreeks beheren. In deze omgeving wordt toegang verleend tot klantgegevens, telefoonnummers en de CloudPBX.

image-20250617-140543.png

 

Order proces

Het bestellen van Easybell Cloud PBX is onderverdeeld in een aantal stappen die duidelijk toegelicht worden tijdens het proces. Een partner start de bestelling vanuit de Easybell-partnerportal. Dit zorgt ervoor dat aangemaakte klanten onder de betreffende partner in de partnerportal komen. Orders direct via de Easybell.nl-website, worden niet aan een partner gekoppeld.

Start

Door in de partnerportal op Bestel te klikken, kan een nieuwe klant aangesloten worden. Kies voor Easybell zakelijke telefonie als het te bestellen product.

image-20250901-092718.png

Stap 1. Beschikbaarheid

Voordat besteld kan worden, dient de klant eerst te controleren of de dienst beschikbaar is op de gewenste locatie. Dit gebeurt middels een straat, huisnummer- en postcodecheck. De (volledige) straatnaam en het huisnummer zijn hierbij minimaal nodig. Vervolgens zoekt de adreschecker overeenkomstige adressen.

image-20250106-125945.png
image-20250106-130844.png

Wanneer de locatie geschikt is om Easybell-diensten te leveren, krijgt de klant de melding “Easybell is beschikbaar!”. Het is verder mogelijk om ook nog een ander adres te controleren of het adres aan te passen (bv. ander huisnummer).

De opgegeven locatiegegevens zullen later in het bestelproces weer gebruikt worden als aansluitadres.

Vervolgens start je het bestelproces met de [Nu bestellen]-knop

Als de locatie niet beschikbaar is, kan het bestelproces ook niet verder doorlopen worden.

image-20250106-131239.png
image-20250106-131408.png
image-20250106-131644.png

 

Stap 2. Productconfiguratie

De eerste stap in het daadwerkelijke bestelproces is het samenstellen van de producten die de klant gaat gebruiken. (blue star) Daarna volgen de klantgegevens en bevestiging van de order.

De actuele prijsindicatie (blue star) en winkelmandje (blue star) worden voortdurend bijgewerkt, zodat de klant altijd een overzicht heeft van de diensten en maandelijkse/eenmalige kosten.

image-20250130-125621.png

De productconfiguratie begint met de keuze voor de gewenste Cloud PBX-variant (blue star) , het gewenste startmoment (direct, 30 dagen proefperiode of 30 dagen proefperiode & porteren) (blue star) en het gewenste aantal gesprekskanalen voor telefonie. (blue star)

image-20250130-130349.png

Cloud PBX

De Cloud PBX is in meerdere varianten beschikbaar:

  • Cloud PBX Basic (blue star)
    De perfecte start in zakelijke telefonie | Klassieke telefoniefuncties en meer | Altijd gratis voor maximaal 5 gebruikers

  • Cloud PBX Classic (blue star)
    Een compleet telefoonsysteem voor een eerlijke prijs | Professionele functies, eenvoudig te gebruiken | Direct beschikbaar en flexibel

  • Cloud PBX Pro (blue star)
    De meest uitgebreide oplossing voor zakelijk bellen | Call Flow Creator voor efficiënte gespreksstromen | Realtime Analytics voor inzicht en optimalisatie

image-20250130-130459.png

Seats

De Basic-variant is gelimiteerd tot 5 seats (ofwel apparaten; hiermee wordt een (bureau)toestel, mobiele app of softphone* bedoeld). De Classic en Pro zijn vanaf 10 seats verder uit te breiden met extra 10-tallen om meerdere gebruikers te faciliteren of gebruikers meerdere seats toe te wijzen indien nodig.

  • alleen beschikbaar bij de Pro-variant

Voor meer informatie over de verschillende varianten, kijk op: https://www.easybell.nl/voip-telefonie/

Proefperiode

Easybell biedt 3 verschillende manieren aan om kennis te maken met Easybell, nl.

  • Direct starten met een abonnement | zonder gebruik te maken van een proefperiode (30 dgn)

    image-20250130-130623.png

  • 30 dagen proefperiode | Easybell vrijblijvend proberen

Tijdens de proefperiode zijn de abonnementskosten gratis. Belkosten worden wel in rekening gebracht.

image-20250130-130647.png

  • Wachten op nummerportering | 30 dagen Easybell proberen terwijl je binnen deze periode een nummerportering aanvraagt

    image-20250130-130716.png

Gesprekskanalen

Aan de Business SIP-trunk (de (VoIP) telefoonverbinding waarmee je bedrijf bereikbaar blijft) kunnen gesprekskanalen toegevoegd worden om meerdere gelijktijdige gesprekken met externe bellers te voeren.
Het minimum is 2 gesprekskanalen en verder uit te breiden naar 5, 10, 20, 30, etc.

Bij introductie is een promotie actief waarbij de eerste 2 gesprekskanalen voor € 9,95/maand aangeboden worden. Dit wordt verrekend aan het einde van het bestelproces.

image-20250130-130820.png

Stap 3. Klantgegevens

Op dit tweede tabblad vult de klant de benodigde gegevens in over het bedrijf. Het aansluitadres is overgenomen uit de beschikbaarheidscheck aan het begin van het bestelproces (zie Stap 1. Beschikbaarheid)

EB_11.png

Vervolgens worden de betaalgegevens van het bedrijf ingevoerd. Optioneel kan gekozen worden voor een ander factuur- (e-mail)adres (blue star) en kan het (optionele) BTW-nummer ingevuld worden. (blue star)

Verder is alléén de optie Automatische incasso (blue star) beschikbaar.

Op dit moment is de Factuur optie nog beschikbaar, maar deze zal op termijn uit het systeem gehaald worden.

Daarna nog de naam van de rekeninghouder en een geldig IBAN-rekeningnummer. (blue star)

EB_12.png

Indien gewenst kan gekozen worden voor een gespecificeerde factuur. Er zijn 2 mogelijkheden, nl. een gespecificeerde factuur met verkorte nummers of met volledige nummers.

EB_15.png

Zodra deze optie geselecteerd is, kan met de knop [Volgende] naar het volgende tabblad Bevestiging gegaan worden.

Stap 4. Bevestiging

In de laatste stap van het bestelproces wordt een overzicht van de bestelling getoond.

Je krijgt een samenvatting van de ingevoerde gegevens (klantgegevens, facturatie, etc.) (blue star) (blue star) (blue star)

Een vouchercode image-20250901-135409.png kan ingevoerd worden bij stap 4, laat deze waarde leeg.

Verder krijg je een overzicht van de bestelde producten, inclusief de maandelijkse en

eenmalige kosten. (blue star)

EB_16.png

Vervolgstappen

Onderaan de pagina wordt toegelicht wat de vervolgstappen zijn ná de bestelling en wat de klant verder van Easybell kan verwachten. (blue star)

Vervolgens dient de klant de Algemene Voorwaarden, Privacyverklaring en de Fair Use Policy van Easybell te accepteren. (blue star) Optioneel kan gekozen worden voor het ontvangen van nieuwsbrieven, aanbiedingen en andere communicatie. (blue star)

image-20250130-131951.png

De bestelling wordt definitief gemaakt door op de knop [Bestellen met kostenverplichting] te klikken.

EB_18_1.png
    • Related Articles

    • Dienstbeschrijving Easybell wholesale

      Algemene informatie Easybell NL is een online aanbieder van telefoniediensten. Klanten kunnen zelf via de website en portals producten bestellen en beheren, er komen geen fysieke kantoren of verkopers aan te pas. In de basis starten we ook met een ...
    • Easybell Cloud PBX handleiding

      De structuur van de Easybell Cloud PBX Easybell Cloud PBX is een complete, maar overzichtelijke (zakelijke) telefonieoplossing waarmee je eenvoudig en snel je inkomende en uitgaande oproepen kan beheren. De centrale maakt gebruik van zogenaamde ...
    • Dienstbeschrijving - SIP Trunk

      Dienstbeschrijving - SIP Trunk Fluxcloud is een toonaangevende Europese speler als het gaat om Telecomdienstverlening en het in de markt zetten van innovatieve dienstverlening voor de zakelijke markt. Als één van de belangrijkste bouwstenen levert ...
    • Handleiding Cloud Distributie portal FLUX

      Beltarieven aanmaken Klik op tariefplan toevoegen Geef het tariefplan een naam en kies wel of geen Onnet facturatie (onderling gratis bellen) De standaard prijzen zijn alle buitenland tarieven, daar kies je een opslagpercentage en een starttarief. ...
    • Gigaset N300 of N510 direct op trunk instellen configureren

      Gigaset N300 of N510 direct op trunk instellen configureren Om een Gigaset N300/N510 te configureren op een Motto trunk kunt u onderstaande handleiding gebruiken. De gebruikersinterface van de N300 ten opzichte van de N510 verschilt nagenoeg niet en ...